הסכם ההסדרה בין ישראל לחמאס "קרוב יותר מאי פעם", ויכלול את הסרת המצור מעזה באופן מלא, כך לפי בכירה פלסטינית שצוטטה הבוקר (רביעי) ב"אל חיאת". מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי הסכם הפסקת האש בין הצדדים יכלול את הפסקת טרור העפיפונים ופעולות צבאיות אחרות מטעם ארגוני הטרור ברצועת עזה, בתמורה להסרת המצור באופן מלא מהרצועה והקמת פרויקטים הומניטריים.



לדברי בכירה פלסטינית, אם יושג הסכם ביחס למכשולים שנותרו בדרך, חמאס יחתום על ההסכם בקרוב. היא הסבירה כי מצרים הסכימה לבקשת חמאס לפיה ההסכם ייחתם בנוכחות שאר הפלגים המרכזיים ברצועה - הג'יהאד האסאלמי, החזית העממית לשחרור פלסטין ופתח. כמו כן, היא חשפה כי בפתח רצו שבראש המשלחת מטעמה שתחתום על ההסכם יעמוד חבר הוועד פועל שלה, עזאם אל אחמד, אך בחמאס דחו זאת.



הבכירים הפלסטינים הצביעו על כך שטרור בלוני התבערה הופסק כמעט לחלוטין בימים האחרונים, ואילו ישראל הודיעה על פתיחתו מחדש של מעבר כרם שלום, כהכנה להסכם. הם אישרו גם כי חמאס מסרה את תשובתה להצעה המצרית בסוף השבוע האחרון. במקביל, משלחת של "הג'יהאד האסלאמי" יצאה אתמול לקהיר.



הנהגת חמאס. צילום: רויטרס
הנהגת חמאס. צילום: רויטרס



אתמול אמר גורם ישראלי בכיר, המעורה בפרטי המשא ומתן, לעיתון הלוס אנג'לס טיימס כי הסכם ההסדרה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה "מוכן כמעט לגמרי".



הבוקר ייפתח מעבר כרם שלום, כאמור, לפעילות מלאה ויורחב מרחב הדיג ברצועת עזה לתשעה מיילים ימיים, בהתאם להחלטת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בהתייעצות עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. אתמול בצהריים כינס ליברמן דיון הערכת מצב עם הרמטכ"ל, ראש המל"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ונציג השב"כ, שבסופו הוחלט כי ההקלות ייכנסו לתוקף אם השקט ישמר.