בצל המגעים לקראת הסדרה בין ישראל לחמאס, יצא הבוקר (רביעי) חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) נגד שרי הקבינט וראשי מערכת הביטחון בראיון ברדיו גלי ישראל. לדבריו, "כולם מדוכדכים מסיום הסבב באופן הזה. כנראה שמערכת הביטחון מעוניינת בשקט. גם לפני שנה אמרתי שכל מה שקורה מסביב, גורם לכך שהקבינט לא מסוגל לקבל החלטה נגד הדרג הצבאי, וזה מה שקורה היום. ועדות החקירה גורמים לכך שהקבינט לא יכול לקבל החלטה נגד הדרג המקצועי".



"תקפו אותי בתקשורת כשאמרתי את זה, אבל הנה התוצאות לפניך", הוסיף ביטן. "הרמטכ"ל לא מנהל את הקבינט, אך הוא קובע הרבה מאוד בקבינט, ובמובן הזה יש לנו בעיה. השרים אולי יכולים להסתכל לרמטכ"ל בלבן של העיניים, אבל לא יכולים להסתכל ליועץ המשפטי לממשלה ולמשפחות השכולות בלבן של העיניים. כנראה שהצבא רוצה רגיעה כל הזמן, וזה שאנחנו מקבלים".



כשנשאל האם הוא שוחח על הנושא אם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר חבר הכנסת: "לא, לא ראיתי אותו. אנחנו נמצאים בפגרה".



בהתייחס למשבר האירוויזיון, אמר הח"כ מהליכוד כי "בחוק עצמו קבעו מה מסגרת התקציב, ולכן כל תוספת מחייבת תיקון חוק. לכן, היה ברור שהם היו אמורים לדאוג לערבות, כולל הלוואה. כרגע הם ישלמו את הריבית. אני חושב שמי שצריך לממן את האירוויזיון זה לא הממשלה או התאגיד, אלא עיריית תל אביב, שיש לה המון כסף. מי שייהנה מהאירוויזיון זה עיריית תל אביב. זה ברור שהאירוויזיון יהיה בתל אביב". הוא סיכם את הנושא, באומרו כי "היה ניסיון ניהולי להפעיל לחץ על הממשלה ולגרום לה לממן את מה שהיא לא צריכה לממן".



בנושא חוק הגיוס, אמר: "כל אחד מסתכל על הבוחרים שלו וקשה מאוד לנהל קואליציה בצורה הזאת, ולכן זה קשה. הבחירות לא יהיו בנובמבר גם אם משבר הגיוס ייפתר".