לאחר היעדרות ממושכת מהזירה הציבורית, חברת הכנסת לשעבר אנסטסיה מיכאלי הודיעה היום (רביעי) על חזרתה לפוליטיקה, והפעם ברשימה המוניציפלית של מפלגת ישראל ביתנו למועצת העיר ראשון לציון, בה היא מתגוררת. מיכאלי תשתלב במקום השני ברשימת סיעת ״ראשון ביתנו״, שבראשה עומד יבגני ברחמן.
מיכאלי, שנולדה בסנט פטרברוג שברוסיה, נבחרה לכנסת ה-18 במקום התשיעי ברשימת ישראל ביתנו. היא הגיעה למשכן על תקן של כוכבת טלוויזיה בערוץ בשפה הרוסית ובעלת עבר של דוגמנית. 
הקריירה הפוליטית הקצרה שלה זכורה בעיקר בגלל שורה של תקריות מביכות. כך למשל התעמתה באולם המליאה עם חחברת הכנסת חנין זועבי, בדיון הסוער לאחר משט המרמרה, וניסתה להוריד אותה בכוח מהדוכן.

מיכאלי וברכמן

במקרה ידוע אחר היא שפכה מים על ראשו של ח"כ ראלב מג'אדלה ממפלגת העבודה, במהלך עימות קולני ביניהם בוועדת החינוך של הכנסת. בעקבות התקרית היא הורחקה על ידי ועדת האתיקה למשך חודש ימים מפעילות שוטפת במליאה ובוועדות. זמן קצר לאחר התקרית, בזמן נאומים בני דקה, עלה טיבי לנאום והקדיש את זמנו למיכאלי. "אנסטסיה שנדפקה לה האינסטלציה גדלה שם, בערוגות הזבל של ישראל ביתנו או שמא נאמר 'רוסיה ביתנו'. משם הייתה הדרך קצרה כדי להציע את אותו חוק המואזין, שבינתיים הפך למיזם משותף ביבי-אנסטסיה, וגם לשימוש הלא מושכל במים דווקא בתקופת יובש שבה כל טיפה חשובה. הרי ישראל מתייבשת, אבל ממש לא מתביישת", אמר טיבי בנאומו.
מיכאלי ניסתה לקדם ללא הצלחה את "חוק המואזין" ועשתה כותרות כשטענה באחד הדיונים כי רוב ההומוסקסואלים הופכים לכאלה לאחר שהם עוברים הטרדות מיניות בגיל צעיר, ובסופו של דבר הם אלו ש"מתאבדים בגיל 40".
בנוסף, בראיון שפורסם במעריב אמרה כי "בנות צעירות נכנסות להיריון ועושות הפלה שפוגעת בסיכויים שלהן ללדת ילדים, ובסוף הן עוד הופכות ללסביות". מיכאלי נשואה ואם לשמונה ילדים. את הילד השמיני ילדה בהיותה חברת כנסת - מאורע שלא התרחש מאז ילדה ח"כ אסתר וילנסקה במהלך הכנסת השנייה.