מקור מצרי אמר לעיתון "אל חיאת" כי הסכם הרגיעה שארצו מתווכת בין חמאס וישראל עשוי להיחתם בשבוע הבא, לאחר סיכום הנקודות הסופיות בו. דבריו באים על רקע הגעת משלחות הפלגים הפלסטיניים מרצועת עזה למצרים, מלבד ארגון פתח של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמור להגיע היום (שבת) לקהיר. ברקע הצהרות ישראליות ומצריות גם על עסקת חילופי שבויים במסגרת ההסכם הכולל, אולם מקורות פלסטינים הכחישו את הדיווחים על עסקת חילופים קטנה ואמרו כי חמאס מסרב לכלול אותה בהסדרה.
 
המקור המצרי אמר כי "אנחנו בישורת האחרונה להסכם על הרגיעה ומצפים להכריז עליה כבר בשבוע הקרוב, אם ארגון פתח יסייע לנו". יש לציין שמשלחת מטעם פתח לא הצטרפה מוקדם יותר לפלגים הפלסטינים האחרים. המקור המצרי אמר: "אנחנו מדברים על רגיעה ארכות טווח. הדיונים יימשכו גם מחר וצפויים להסתיים לאחר חג הקורבן שיצוין ביום שלישי הקרוב".
 
מקור פלסטיני ברמאללה אמר עוד כי אבו מאזן הודיע למצרים שמשלחת מטעם הארגון תצטרף לשיחות בקהיר בסוף השבוע או במהלך השבוע הבא, זאת לאחר הפגישה המיועדת בינו לבין שר המודיעין המצרי, עבאס כאמל, שלא התקיימה בסופו של דבר. כאמל נפגש עם בכירים בישראל, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך עזב את הארץ בלי להיפגש עם אבו מאזן, מפני שליו"ר הרשות היו "פגישות קודמות".


אבו מאזן. צילום: רויטרס
אבו מאזן. צילום: רויטרס

 
מקור בכיר באחד מפלגי אש"ף אמר כי אבו מאזן העביר את מסריו בנאום שנשא ביום רביעי בכנס של המועצה המרכזית של אש"ף, בו האשים את חמאס כי אינו מעוניין בפיוס. לדברי הבכיר, מדובר היה בהקדמה לביקורו של כאמל ואף הדגיש כי חלקים בהנהגת פתח לא היו מרוצים מתוכן הנאום. 

במקביל, המקור המצרי העריך כי הרגיעה תהיה בת שנה אחת ובמהלכה יימשכו המגעים בין הצדדים במטרה להאריך אותה בארבע שנים נוספות. לדבריו, היא תכלול פתיחת נתיב ימי מעזה לקפריסין בפיקוח ישראלי, ועסקת שבויים הכוללת שחרור מאות אסירים ביטחוניים פלסטינים.

אולם בכיר פלסטיני בעזה הכחיש כל אפשרות לשילוב עסקת שבויים בהסכם הרגיעה שחמאס מתנה בהסרת המצור, פתיחת המעברים ופתיחת הנתיב הימי לקפריסין. בתוך כך, חבר הוועד המרכזי של פתח, עזאם אל-אחמד, הודיע היום כי ארגונו ״לא יאפשר רגיעה מבלי השתתפות פתח בהוראת הנשיא אבו מאזן״.
ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. צילום: AFP
ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. צילום: AFP