העימות בין ליברמן לבנט:שר הביטחון הוקלט בכנס פוליטי של ישראל ביתנו כשהוא תוקף את שר החינוך על רקע חילוקי הדעות ביניהם באשר להסדרה המסתמנת בגבול עזה, כך פורסם היום (שלישי) בכאן חדשות. בכנס, שנערך בעיר כרמיאל, האשים ליברמן את בנט בהיעדר ממלכתיות, על רקע אמירותיו הביקורתיות באשר לניהול המערכה האחרונה נגד חמאס.



"מה שחשוב, שמי שעומד ליד ההגה יהיה בן אדם אחראי וממלכתי, ולא יתבלבל בין אינטרסים ביטחוניים לאינטרסים מפלגתיים", נשמע ליברמן בהקלטה. "אנחנו לצערי ניצבים היום לפני מציאות שבה המילה ממלכתיות הפכה למילת גנאי. אנחנו חיים היום עם כל מיני רשתות חברתיות, אין זמן להתעמק. הכל כותרות, הכל ארבע מילים. אסור שהמציאות הזו תשלוט בשיקולי הביטחון".





כזכור, לפני שבוע תקף נפתלי בנט את ליברמן בטענה ש"הסכם שקט" זמני יאפשר לחמאס להתעצם לקראת המערכה הבאה. לפני חמישה ימים הוא החריף את הטון ואמר כי "תפיסת שכנוע העזתים" של שר הביטחון היא "חלולה, מסוכנת ומהווה רוח גבית לטרור", והוסיף ש"אחרי 25 שנים חזרנו לתפיסת הניתוק מהמציאות של אוסלו. לפני יומיים טען כי "אסור להכנס לפרוטקשן של חמאס".



ליברמן מצידו, מאשים את בנט כי הוא מנהיג "ימין משיחי ופופוליסטי", בעוד הוא מנהיג ימין אחראי, וכי ישראל לא צריכה להיגרר למאבקי הירושה בין חמאס לאבו מאזן ברצועת עזה. "למה הוא לא תוקף את כל גופי הביטחון? למה לא את ראש הממשלה?", אמר. "השיקול הוא בחירות, במאבק על הקלות, אין קשר לביטחון, וחבל שהפוליטיקאים מוכנים על מזבח מאבק פוליטי להקריב את חיילינו, ולהשיג פעולות שאין להן הצדקה. אנחנו נלחמים בטרור יום יום בשנתיים האחרונות. 200 פעילי חמאס נהרגו, יש להם 5000 פצועים, 16 מנהרות הושמדו, חיסלנו עשרות תשתיות טרור, כל יום אנחנו עושים את זה".