באופוזיציה מגיבים להודעת שר התחבורה ישראל כ"ץ על ביטול העבודות בשבת בגשר יהודית וטוענים כי מדובר בהתקפלות מול האיומים. בעקבות ההחלטה הבוקר (רביעי), מרצ פנתה לסיעות האופוזיציה בדרישה לקיים דיון פגרה מיוחד. יושבת ראש המפלגה, ח"כ תמר זנדברג, אמרה: "במדינה דמוקרטית-ליברלית ב-2018 עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים, ולא לפי גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור. הכניעה הבלתי נסבלת של כ"ץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית".



יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה למהלך כי הממשלה בה מפלגתו הייתה היא היחידה שלא נכנעה לחרדים. "החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו, הורו לנתניהו להקפיא את העבודות בנתיבי איילון. אז נתניהו כמובן ציית והקפיא, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים. הממשלה היחידה שלא נכנעה לכל גחמה שלהם, הייתה זו שאנחנו הקמנו. הממשלה היחידה שלא תיכנע להם בעתיד, היא זו שאנחנו נקים", אמר.



ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כינה את החלטת שר התחבורה "שערורייה". "סגירת נתיבי איילון באמצע השבוע תיצור קטסטרופה תחבורתית לציבור שתהיה גדולה פי כמה מהשיבושים שהיו ברכבת בעקבות הפסקת העבודה בשבת. הממשלה איבדה את הבושה ועושה זאת הפעם לא מהמקפצה כי אם מהגשר ולנו הציבור אסור לוותר. הנחתי את הלשכה המשפטית לבדוק עתירה לבג"ץ בנושא. כמו בהחלטה על סגירת המרכולים בשבת זהו חלק מניסיון לשנות את צביון המדינה והעיר", כתב חולדאי בחשבון הפייסבוק שלו.





יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "לנתניהו לא אכפת שנתייבש בפקקים. רק מי שלא אכפת לו מהציבור - יכול להיכנע כל כך מהר. לא אכפת לו שתתייבשו בפקקים. התרגלנו להתייבש בהמתנה אינסופית בחדרי מיון, בתורים הארוכים ללשכות של משרד הפנים, בתור של חודשים לטסט. ניתוק הוא המחיר של 10 שנים בתפקיד".

גשר יהודית. צילום: חן אדריכלים, הדמיה

יו״ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, תקפה: "אין חדש בממשלת הכניעה. לא על השבת נתניהו שומר אלא על עצמו. בבחירה בין הציבור להישרדות פוליטית - נתניהו בוחר בהישרדות אישית על חשבון כלל הציבור. מול קואליציית הקיצונים צריך להעמיד קואליציית חירום".



ח״כ מוסי רז (מרצ) ציין כי ״קומץ חרדים מנהל את חיינו". "שוב זה קורה - קומץ חרדים משבית מדינה שלמה. עבודות במהלך השבוע בנתיבי איילון הם מכה קשה לכלכלה ולאיכות חייהם של מאות אלפי אזרחים המשתמשים בהם, אבל זה לא מעניין את שר התחבורה. חשוב יותר לשמור על הכיסא. אזרחי ישראל? הצחקתם אותו״, תקף רז.


הסיעות החרדיות מברכות: "הוכח שעם רצון טוב ניתן להגיע לפתרון"


לעומת זאת, בסיעות החרדיות שיבחו את המהלך של כ"ץ, שהגיע מצד לחץ מצדן. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי "הוכח שעם רצון טוב ניתן להגיע לפתרון טוב בו השבת אינה חלק מלוחות הזמנים, אנו מברכים על כך ומקווים שגופי התכנון יפנימו זאת גם בעתיד".



ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), שפנה אמש לרה"מ ולכ"ץ כדי שיפעלו לעצירת העבודות, אמר: "אני מחזק את ידיו של שר התחבורה ישראל כץ שהתגלה הפעם כמבוגר האחראי ומברך אותו על החלטתו להקפיא את עבודות הגשר בשבת. מדובר בהחלטה נכונה המתחשבת בציבור הדתי והמסורתי במדינה וכן בציבור העובדים, שיוכלו לקבל את יום המנוחה".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בירך את שר התחבורה ואמר כי זו "החלטה נכונה ומתבקשת מאופיה היהודי של מדינת ישראל. אפשר וצריך לבנות ולפתח אבל בלי להפנות עורף לערכי היסוד הבסיסיים של המדינה".

השר אורי אריאל תמך גם הוא בהחלטה. "אני חושב שהשר כ"ץ נהג נכון כשביקש כרגע לעצור את זה. אני מאמין שהוא ימצא את דרך יצירתית לעשות זאת מבלי לפגוע בקדושת בשבת ומבלי שתיווצר מהומה באמצע שבוע", אמר אריאל ב-103FM.

כזכור,  כ"ץ ציין כי הורה לחברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט עבור עיריית תל אביב - יפו, "להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר וכמקובל בארץ ובעולם".