"לא צריך לייחס משמעות לדברים שפוליטיקאים אומרים לפני בחירות", כך אמר היום (רביעי) השר צחי הנגבי ביחס להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני בחירתו ב-2009 כי ימוטט את שלטון החמאס. בריאיון שהעניק הנגבי לגל"צ
הנגבי פתח והצהיר כי הקונצנזוס בעניין עזה מתבסס על שלושה עקרונות - "הראשון הוא 'שקט יענה בשקט'. חמאס הבין שהמחיר שהוא משלם הוא לא כדאי. העיקרון השני הוא שאנחנו מעוניינים בפתרון הומניטרי לבעיות של עזה. והשלישי - אנחנו בעד שהעולם ישפיע על הפרויקטים ברצועת עזה". עוד ציין כי כל חברי הקבינט, פרט לשר נפתלי בנט תומכים בכך.
"לא יהיו שום צ'ופרים כל עוד החיילים והאזרחים השבויים ברצועה לא יחזרו. אני לא מכיר כרגע דיאלוג אמיתי עם מתווכים בנושא הזה", הוסיף.

בנוגע לשאלה על הפער בין ההצהרות למעשים של ראש הממשלה ושר הביטחון, אמר הנגבי: "כנראה שרוב הציבור לא חושב כי יש פער. אפשר להגיע לאותם תוצאות ללא מלחמה. יכול מאוד להיות שהתקוות שלנו למנוע מלחמה יתבדו ואז לא תהיה ברירה אלא למוטט את החמאס".
עוד הוסיף: "מנסים לקנטר את רה"מ על מה שאמר אז, אבל הוא כבר נבחר. מה שנאמר בשעתו חסר משמעות. באופוזיציה אתה אומר ובשלטון - אתה מבצע. לא צריך לייחס חשיבות רבה לדברי פוליטיקאים לפני בחירות".