לאחר שבאופוזיציה הגיבו בחריפות להודעתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ על ביטול העבודות בשבת בגשר יהודית, גם בקואליציה נשמעו היום (רביעי) קולות נגד המהלך. חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר בעקבות ביטול העבודות בנתיבי איילון: "ראש הממשלה חייב לעצור את הטירוף הזה. השר כ"ץ החליט לפגוע באחד מעורקי התחבורה העמוסים ביותר במדינת ישראל בשביל לקרוץ לאגף החרדי בליכוד. צריך להזכיר לשר כ"ץ שהוא שר התחבורה של מדינת ישראל ולא שר התחבורה של אגודת ישראל". 

"אני קורא לשר כ"ץ לחזור בו מהכניעה לכפייה החרדית ולאפשר את ביצוע העבודות החיוניות במינימום הפרעה לכלל הציבור כפי שתוכנן לכתחילה. מדובר בגשר במרכז תל אביב ולא בכביש באמצע בני ברק. הליכוד חייב לחזור לתלם ולעיקרון של חייה ותן לחיות", הוסיף פורר.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב, תקף גם הוא: "בליכוד נמצאים כבר עמוק בתוך הפריימריז והשיקולים הם לאו דווקא לטובת הציבור. לא ברור מדוע שר התחבורה, ישראל כ"ץ, נכנע פעם אחר פעם לתכתיבים של המפלגות החרדיות, ולעזאזל הציבור החילוני, שעובד קשה מהבוקר עד הלילה והולך לסבול קשות כתוצאה מהעבודות באמצע השבוע ולא בשבת".

התקפלות מפוארת? כ"ץ. צילום: אבשלום ששוני


שר העבודה חיים כץ הבהיר בריאיון לגלי צה"ל כי אין אפשרות פרט לעבודה על הגשר בשבת. "לא הולכים לסגור את איילון באמצע השבוע; להבנתי, מדובר בעבודות שאפשר לקיים רק בשבת", אמר כץ.

כזכור, בעקבות ההודעה על ביצוע העבודות, מחו ח"כים מהסיעות החרדיות ודרשו שלא לבצע את העבודות בשבת ואף נוצר חשש ממשבר קואליציוני אם העבודות אכן יתבצעו. הבוקר הודיע כ"ץ כי הורה לחברת נתיבי איילון, שהיא חברה ממשלתית הכפופה למשרדו ומבצעת את הפרויקט עבור עיריית תל אביב, להקפיא את התוכנית ולהגיש תוכנית חלופית להקמת הגשר בשעות הלילה המאוחרות כפי שנעשה בעבר כמקובל בארץ ובעולם. 

בהודעתו ציין כ"ץ כי "הודעה של עיריית תל אביב - יפו שפורסמה אתמול באמצעות חברת "נתיבי איילון" על הקמת גשר יהודית וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך שישה סופי שבוע, לצורך ביצוע העבודות, היא הודעה מקוממת ומיותרת".

גשר יהודית.. הדמיה: : חן אדריכלים


לדברי השר כ"ץ, "גם דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע. כ"ץ ציין כי הורה לחברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט עבור עיריית תל אביב - יפו, להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר וכמקובל בארץ ובעולם".

בתגובה להודעתו, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כינה את ההחלטה "שערורייתית". "סגירת נתיבי איילון באמצע השבוע תיצור קטסטרופה תחבורתית לציבור שתהיה גדולה פי כמה מהשיבושים שהיו ברכבת בעקבות הפסקת העבודה בשבת. הממשלה איבדה את הבושה ועושה זאת הפעם לא מהמקפצה כי אם מהגשר ולנו הציבור אסור לוותר. הנחתי את הלשכה המשפטית לבדוק עתירה לבג"ץ בנושא. כמו בהחלטה על סגירת המרכולים בשבת זהו חלק מניסיון לשנות את צביון המדינה והעיר", כתב חולדאי בחשבון הפייסבוק שלו.