פרסום ראשון: ניסיון למחטף ממשלתי? לאחר שנבחרו רו"ח איריס שטרק ויעקב נגל לשעבר ראש המל"ל, לכהן בוועדה המייעצת למינוי בכירים בחודש מאי האחרון, הוגשו עתירות נגד המינויים מטעם התנועה לטוהר המידות בטענה כי השניים נגועים בקשרים אישיים עם השרים ועם ראש הממשלה ומתוקף כך אינם יכולים לכהן בוועדה המייעצת לממשלה על מינוי בכירים, ביניהם הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש המוסד, הנגיד ונציבת שירות בתי הסוהר.



בחברת החדשות פורסם כי יו"ר הוועדה השופט בדימוס אליעזר גולדברג אמר לשר הביטחון אביגדור ליברמן לא להגיש לוועדה שמות שכן הוועדה "מנוטרלת", בעוד שבוע ב-30.8 המדינה מתבקשת להשיב לעתירה והיום (רביעי) נשלחה לשרים הצעת מחליטים "לאשרר את מינויים של רו"ח איריס שטרק ותא'ל במיל' יעקב נגל לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים".



יעקב נגל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יעקב נגל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



איריס שטרק. צילום: מתוך ויקיפדיה
איריס שטרק. צילום: מתוך ויקיפדיה



אלא שבשונה מכל החלטה המובאת לישיבת הממשלה ועליה השרים דנים ומצביעים, החלטה זו מוגשת לשרים כהצעה שהונחה על שולחן הממשלה והיא איננה זקוקה להצבעה. לא מדובר בעניין סמנטי, אלא בעניין מהותי, וזאת מכיוון אם תוך שבוע אף אחד מהשרים אינו מביע התנגדות למינוי ההצעה מתקבלת כאילו נערכה עליה הצבעה. הערכה היא כי לקראת תשובת המדינה והדיון בבג"ץ בתחילת חודש ספטמבר הממשלה תבקש להראות כי "אשררה" את המינוי בפעם השלישית ובכך תקשה על בג"ץ להתערב בסוגיה.



יש לציין כי בפעמיים הקודמות בהם הובא מינויה של שטרק להצבעה השרים הצביעו עליה פה אחד על אף העתירות שהוגשו נגדה ונגד יעקב נגל. בעתירה המתוקנת נכתב כי מר נגל שימש כיועץ לממשלה במספר מקרים בחודשים האחרונים, כשהמוכר שבהם היה בצוות המשא ומתן סביב "החוק הפולני" נגל גם הודה כי הוא חבר בוועדה נוספת שמפאת סודיותה אינו יכול לחשוף אותה אך התקיימו בה דיונים בלשכת ראש הממשלה לעתים כשראש הממשלה נוכח ולעתים לא. יש לציין כי הייעוץ המשפטי של משרד ראש הממשלה אישר את הבאת "אשרור" החברות בדרך זו.