ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שישי) מסיבת עיתונאים משותפת עם מקביליו מהמדינות הבלטיות, ליטא, אסטוניה ולטביה, לאחר שנפגש איתם במסגרת פסגת המדינות הבלטיות שנערכה בליטא ואליה הוזמן. בנאומו תקף נתניהו את האיחוד האירופי על מה שהוא הגדיר כמדיניותו המעוותת כלפי ישראל, ועל הסיוע שהארגון מעניק לאיראן במטרה לשמר על הסכם הגרעין.



"אני מבקש, ללא בושה, את עזרתם של ידידיי כאן בתיקון של מה שלדעתי הוא עמדה מעוותת על ישראל באיחוד האירופי", אמר נתניהו, "שוחחנו על מספר דרכים שבהן נוכל לקדם הבנה רבה יותר".  נתניהו ציין כי ההסכם הגרעין עליו חתמו איראן ושש המעצמות, ארצות הברית, גרמניה, צרפת, בריטניה, רוסיה וסין והנשיא האמריקאי דונלד טראמפ פרש ממנו, מסכן את אירופה, ולא בלם את פרויקט הגרעין האירופי.



"הסכם הגרעין עם איראן איים גם על אירופה, משום שהיא לא ממש בלמה את המירוץ להשיג נשק גרעיני. למעשה, היא אפשרה לאיראן לעסוק בהעשרת אורניום בצורה בלתי מוגבלת. בתוך מספר שנים זה היה מוביל אותם לא לפצצה גרעינית אחת אלא לארסנל גרעיני שלם", טען נתניהו והזהיר כי "באותו הזמן, הוא הכניס לאיראן מיליארדים של דולרים שאותם ניצל המשטר כדי לדכא את עמו בתוך איראן, שסובל תחת משטר העריצות, וכמובן כדי להרחיב את ההשתלטות האיראנית במזרח התיכון - בעיראק, בסוריה, בתימן, בלבנון ובמקומות רבים אחרים".



נתניהו המשיך ותקף את הסיוע האירופי לאיראן, שנועד לשמר את ההסכם ואמר כי "אני חושב שההחלטה מאתמול של האיחוד האירופי להעביר לאיראן 18 מיליון אירו, היא טעות גדולה. זה כמו כדור רעל לעם האיראני ולנסיון לבלום את התוקפנות של איראן באזור ואת הטרור שלה מחוץ לאזור". 



"אני חושב שמתן כספים למשטר הזה, בזמן הזה, זו טעות גדולה ויש לעצור זאת. לאן ילך כל הכסף הנוסף? הם לא ינצלו אותו לטובת פתרון בעיית המים של איראן, הוא לא יסייע לנהגי המשאיות האיראניים. הוא ילך לטילים ולמשמרות המהפכה באיראן, בסוריה ובמקומות אחרים במזרח התיכון. אני חושב שיש לשנות את זה. על כל המדינות לפעול יחד כדי לחדש את הסנקציות על איראן, כדי להפעיל עליהם לחץ על מנת שיפסיקו את התוקפנות ויחדלו מפעילות הטרור שלה", סיים ראש הממשלה את דבריו.