למרות דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בקיבוץ כיסופים בשעות הצהריים, שם אמר שאין לו "כל קשר לסיפורי ההסדרה", גורם צבאי בכיר סתר את דבריו, ואמר כי ליברמן מודע לכל התהליכים. הגורם אמר הערב (שישי) לערוץ 10 כי "שר הביטחון היה נוכח בכל הדיונים, קיבל את כל העדכונים היה שותף לכל תהליך קבלת ההחלטות רואה האת המפה המודיעינית כולל מה שאנחנו רואים על מי שהעוסקים בהסדרה, שותף למגעים עם מצרים, מודע למגעים עם קטאר ואיחוד האמירויות", והביע פליאה על דברי ליברמן מוקדם יותר.

כזכור, במהלך ביקורו בקיבוץ שבעוטף עזה אמר שר הביטחון לגבי "כל סיפורי ההסדרה", שאין לו שום קשר להם, וכי הוא "אני לא מעורב בכל נושא ההסדרה, לא מאמין בהסדרה, ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח. מה שראינו בימים האחרונים זה שחמאס שולט באופן מוחלט לגבי כל מה שקורה פה וכל הסיפורים על מחאה ספונטנית, הכל בשליטה המחולטת של חמאס. היה להם עניין, היה את חג הקורבן, עובדה שבימים האחרונים כל האלימות ירדה כמעט לאפס". 

שר הביטחון אביגדור ליברמן בביקור בעוטף עזה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון אביגדור ליברמן בביקור בעוטף עזה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"לכן אני מנסה לקבע את המשוואה הזאת, בין שקט ביטחוני לכלכלה", אמר ליברמן, "יש טרור אין כלכלה, אין טרור אז תהיה כלכלה. חייבת להיות זיקה ישירה וזה המסר החשוב שאנחנו מנסים להעביר לתושבי עזה, לעזתי הממוצע, שדואג למקום פרנסה וחושב איך להאכיל את משפחתו. לכן גם ביום שישי הזה, אם יהיה שקט, אז כל המעברים, מעבר כרם שלום, ישאר פתוח, לא יהיה שקט - אז המעבר ייסגר. בכרם שלום עברו בימים האחרונים מאות, אולי אלף משאיות ביום, כי היה שקט מוחלט. ולכן יש פה זיקה ומי שהולך להפר את השקט צריך להבין שהוא הולך לסגור גם את מעבר כרם שלום". 

במקביל לכך, מדווחים הפלסטינים כי במהלך עימותי היום על גדר הרצועה, נפצעו 189 מפרי סדר כאשר במהלך הפרות הסדר היו ניסיונות חבל בגדר, ונזרקו לעברה בקבוק תבערה, מטען ורימון יד. בצה"ל לא אישרו את הדיווח ולא ידוע על נפגעים ישראלים סמוך לגדר. כמו כן במהלך היום שוגרו לעבר ישראל בלוני ועפיפוני תבערה בודדים שלא גרמו לשריפות משמעותיות.