שר הביטחון אביגדור ליברמן, הנחה הערב (ראשון) לפתוח מחר מחדש את מעבר ארז, זאת לאחר שנסגר בעקבות האירועים בגדר הרצועה לפני יותר משבוע. ההחלטה של ליברמן הגיעה לאחר התייעצות עם צה"ל, השב"כ, המל"ל ומתפ"ש. 



כזכור, שר הביטחון הורה לסגור את המעבר בעקבות אירועי אלימות ליד הגדר, למעט מקרים הומניטריים. בשעות הצהריים של יום שישי לפני שבוע וחצי נחתו בלוני תבערה באזור יער בארי, כאשר במקביל דווח על שני הרוגים פלסטינים מירי כוחות צה"ל על גבול הרצועה בעימותים עם מפגינים שגם הפעם הגיעו לצידה השני של הגדר.


הרמטכ"ל איזנקוט באוגדת עזה - צילום: דו"צ

היום ביקר באוגדת עזה הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שקיים הערכת מצב עם הקצונה הבכירה של האזור. במהלך הביקור סייר הרמטכ"ל בגזרת האוגדה וסקר את פעילות הכוחות במרחבה. הרמטכ"ל הביע את הערכתו הרבה לאופן שבו פעלו כוחות האוגדה בחמשת החודשים האחרונים אל מול האתגרים השונים מרצועת עזה. הרמטכ"ל הדגיש כי הפעילות האחראית והמקצועית של הכוחות הביאה להישגים רבים וכי הכוחות ממשיכים להיות ערוכים ומוכנים לכל התפתחות אפשרית.



הביקור של הרמטכ"ל מגיע על רקע הניסיונות להגיע להסדרה בין ישראל לחמאס. השבוע יחדשו המצרים את השיחות עם הפלסטינים: ב־27 בחודש עם בכירי הרשות, ויום לאחר מכן עם בכירי חמאס. במערכת הביטחון סבורים כי הסיכויים להתקדמות בשיחות הללו נמוכים מאוד, משום שלכל אחד מהצדדים אינטרסים שונים בתכלית. במערכת הביטחון מעריכים גם את הסיכוי שהרשות הפלסטינית תחדש את העברת המשכורת לרצועת עזה כנמוך ביותר ונערכים להשלכות של הפיצוץ הצפוי בניסיונות להגיע להבנות.



על אף השקט היחסי בשבועיים האחרונים, במערכת הביטחון סבורים שמדובר בתקופה מאוד לא יציבה בגלל הסכסוך הפנים־פלסטיני שנראה בלתי פתיר, לפחות בשלב הזה.