יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שלא נענה לבקשות של רבני הערים להיפגש עמו בנוגע לשכרם. בדיווח בכאן 11 מהערב (שלישי), הובאה סרטון של גפני נואם בכנס הרבנות הראשית, ובו הוא אומר: "אין דבר כזה. אני צריך לבקש את זה? אני אבקש, אני שומע לרבנים, אבל אני צריך לעשות את זה? הוא צריך לדעת שחייו אינם חיים מבחינה פוליטית, הוא לא יוכל להמשיך ככה בדרך הזו".


אין זו הפעם הראשונה שגפני תוקף את ראש הממשלה. בשבוע שעבר הוא מתח עליו ביקורת על רקע העבודות על גשר יהודית מעל נתיבי איילון. "אנחנו יודעים שאת נתיבי איילון סוגרים, ואני אומר את זה גם לראש הממשלה, שלפני שהוא עלה על המטוס אמר שאי אפשר לסגור את נתיבי איילון. הוא כנראה לא כל כך מודע למה שקורה במדינה", אמר יו"ר ועדת הכספים.


לדבריו, "סגרו לא מזמן את נתיבי איילון על מצעד. סגרו אותם גם על תחרות ספורטיבית, ולא רק אותם אלא גם כבישים מרכזיים אחרים ואף אחד לא דיבר מילה. גם כאן לא חייבים להפוך את העולם כדי שיעשו את העבודה בשבת".
דבריו של משה גפני בכנס. צילום: ישראל כהן, כיכר השבת


גפני שיבח את השר ישראל כץ ואמר כי הוא חושב שרה"מ טעה במה שהוא אמר: "הוא לא היה צריך להתערב בזה. בפעם הקודמת שהוא התערב זה לא עזר לנו, אז הוא לא היה צריך להתערב לא לטוב ולא רע. המציאות הזו שבה צריך שלא להפוך את השבת במדינת ישראל ליום של חול ושיפוצים, היא מחייבת, ובסוף היא גם תהיה".
 
לדברי גפני, מחאת החרדים נגד עבודות בשבת זוכה להצלחה: "עיתונאים חרדים אומרים 'מה אתם מוחים? זה לא עוזר'. אבל, יש שינוי דרמטי בנושא של עבודות בשבת. המחאה עוזרת אם היא נעשית בתום לב. המציאות הזו שמדברים עם שרים ועם ראש הממשלה, לא חייבת להיות על רקע פוליטי. זה על רקע ערכי המציאות. רבים מהעבודות לא נעשות בשבת אלא ביום חול".
"אנחנו נמשיך את הפעילות הזו, אני לא רציתי שזה יהפוך למאבק של חרדים וחילונים, אלא העדפנו שזה יהיה במסגרת של שיחות עם שרים ואנשי מקצוע. אני מברך את השר ישראל כץ על שדחה את זה בחצי שנה. במשך הזמן הזה, אנחנו נמשיך לדבר על מה ניתן לעשות".

מלשכת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נמסר כי הקשר בינו לבין ראש הממשלה "חזק, ושיתוף הפעולה ביניהם פורה ומצוין בכל התחומים, וגם עם הרבנים, ואף סרטון אקראי וקצרצר שנשלף מתוך נאום של למעלה משעה, לא ישנה זאת. ח"כ גפני מכבד את ראש הממשלה ושיתוף הפעולה ביניהם יימשך".