השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, העריך הבוקר (חמישי) בתכנית "הקבינט"ב-103FM כי הבחירות יוקדמו לחודש מרץ. "כמו ההסדרה עם חמאס, להבדיל אלף אלפי הבדלות, זה לא תלוי רק בנו", הסביר השר.  מלבד זאת, טען כי "עד לרגע שיח אין שיח בנושא החזרת השבויים עם חמאס". 



"אין אף שר שרוצה לכבוש את עזה ולשלוט בה, המטרה שלנו היא להשיג שקט תוך שמירת ההרתעה הישראלית", הבהיר ארדן, שהוסיף: "אם אפשר לעשות זאת באמצעות אמצעי זול יחסית לישראל, של הרחבת אזור הדייג ופתיחת המעברים, אז אני בעד. אני חושב שטעינו ביחס לעפיפוני התבערה בעבר ועלינו להפיק מכך לקחים. לעת עתה אי אפשר להגיע להסכם שלום עם חמאס ואבו מאזן, אך אנחנו לא נאפשר לאבו מאזן לדרדר את המצב בעזה. אם העם הפלסטיני מפולג ואבו מאזן לא מסוגל להשליט את ריבונותו בעזה, אז נעשה את הדברים בדרך אחרת".



כשנשאל מדוע ישראל לא מצהירה על כך שהיא מדברת עם חמאס באופן ישיר, השיב: "אם נאמר זאת זה ישנה במשהו? חוץ מההשלכות הפוליטיות, מה זה משנה לציבור אם אנחנו מדברים עם חמאס דרך המצרים או באופן ישיר? אנחנו לא מדברים עם חמאס על הסכמי שלום, מקסימום מדברים איתו על ההקלות של ישראל לצורכי הפסקת האש". 



הוא הדגיש כי "למיטב ידיעתי, עד לרגע שיח אין שיח בנושא החזרת השבויים, והוא לא נכלל בהבנות שהגיעו אליהם אם חמאס. אם יהיו הבנות נוספות בעזה, כמו בניית הנמל, ללא סוגיית החזרת השבויים ברצועה, אני אצביע נגד".



 


מלבד זאת, השר הגיב לביקורת המשפחות השכולות על כך שלא מקשיחים בשב"ס את היחס כלפי אסירי חמאס: "הביקורת הזו איננה נכונה. החלטת הקבינט לא עסקה רק במחבלים, אלא במחבלי עזה בלבד. הפסקתי את ביקורי המשפחות מהרצועה, והקמתי ועדה שתציג לי איך אפשר לצמצם את תנאי האסירים בכלא למינימום לפי כללי הדין הבינלאומי. יש המון שקרים שמופצים ברשת בנושא. אין למחבלים לימודים אקדמאים, חופשות או מזגנים בתאים".

על עדותו של איש שב"ס לשעבר, שטען שאסירי חמאס הם אלו שמנהלים את הכלא וקובעים מה יקרה ומה לא יקרה, הסביר: "זה לא מדויק. חמאס הוא ארגון דתי שעוסק בכלא בעיקר בהקצנה דתית. כעת הבעיה בבתי הסוהר היא הצפיפות והקושי ליצור הפרדות בין הארגונים השונים, דבר שמקשה יותר לקבוע כללי ברזל".

בתוך כך, בנושא החלטת המשטרה לפעול נגד ריקודי ה"לאפ דנס" במועדוני החשפנות, אמר: "אין לי כוונה להגדיר את מועדוני החשפנות כזנות באופן גורף, אך כיום מתקיימת בהם תופעה בה לקוחות משלמים כדי שבחורה תרקוד צמוד אליהם, והסיטואציה הזו מובילה ליחסי מין. זה כמובן זנות. אם יתקיים אצל בעל מועדון דבר שכזה, הוא צריך לדעת שהוא יהיה חשוד כמי שמנהל בית בושת".

בהתייחס להתלבטות סביב בחירת המפכ"ל הבא, סיפר: "לא החלטתי עדיין מה אעשה בנידון, אני עוד חושב ומתלבט. אני מתייעץ בנושא עם מספר קטן של גורמים. עד סוף ספטמבר אני אקבל את ההחלטה. לשאלת המפכ"לות יש המון זוויות בין אם להאריך את כהונת המפכ"ל או לבחור מפכ"ל חדש. שוחחתי עם כמות מצומצמת של קציני משטרה ועוד כל מיני אנשים, ראש הממשלה מנוע מלעסוק בנושא".

לסיום השר ארדן התייחס לדיווח על מגעים לפתרון בנוגע לחוק הגיוס, שימנע את הקדמת הבחירות: "כמו בהסדרה עם חמאס, להבדיל אלף הבדלות, זה לא תלוי רק בנו. להערכתי הבחירות יהיו במרץ, אני לא חושב שאנחנו הולכים לכיוון של פתרון בסוגיה".