שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעלב-103FM לשריפת התמונה של השר אריה דרעי בהפגנת תושבי דרום תל אביב, כמו גם למצב המתוח בצפון ובדרום. במסגרת זו, טען כי הוא "בעד חיסול הנהגת חמאס", וכי "יש להשמיד את כל מערך הייצור הרקטי של הארגון".



"אני בעד חיסול הנהגת החמאס, ולעשות בעצם מה שאנחנו עושים באיו"ש", אמר השר, שהסביר: "למה לא יורים עלינו משם? כי צה"ל לא מאפשר להם להרים ראש. אבל זה רק מרכיב אחד, צריך בצורה עקבית לקטום את היכולת של חמאס לצמוח. תסתכל על חיזבאללה, יש להם 150 אלף רקטות שיכולות לפגוע בכל נקודה בישראל, ואנחנו כל כך גאים שהתנתקנו מהם"



בהתייחס לאיומיו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, שאיים כי "צופרי ההאזעקה בגוש דן יפעלו שישה חודשים ברצף", אמר בנט כי "מדובר בשיטת פרוטקשן, כלומר הוא שיטה שבה מגיעים מאפיונרים לבית עסק, שורפים אותו ומרביצים לעובדים, ואז אומרים לבעל הבית שהם יפסיקו אם יקבלו את הסכום שהם דורשים. זה בדיוק מה שחמאס אומר - נשרוף לכם שדות ונירה עליכם רקטות, ונפסיק רק אם תתנו לנו מה שתרצו. סינוואר לא מרגש אותי, האחריות שלנו היא לעקור את יכולת חמאס לגרום לנו נזק. יש דור של ילדים שנולדו לתוך הרקטות, ואנחנו צריכים לטפל בנושא. לכן, הצבתי תפיסה אלטרנטיבית לעשרות שנים הקרובות מול עזה. צריך לומר, קודם כל, שאין פתרון פלא. מכל מקום, התפיסה שלי אומרת שצריך לפרז אותם בכוחות עצמנו ולשמור אותם באופן מתמיד, כך שלא יוכלו להרים את הראש מבחינת שיגור רקטות".



לדבריו, "אני חבר קבינט, ולא פעם אני מציג גישות אלטרנטיביות שלא פעם מיושמות. כך היה גם בסוגיית שחרור מחבלים ובצוק איתן, שהבאתי את מדינת ישראל להשמיד את מנהרות הטרור. אני מקווה שגם פה יאמצו את הגישה של פירוז בכוחות עצמנו. בשלב ראשון, הייתי מבצע תוכנית של פירוז רקטי של עזה. לא מדובר על הכנסת אוגדות לעזה, אלא לדברים אחרים, שאני לא רוצה להיכנס אליהם. בשורה התחתונה, אנחנו יודעים איפה מפעלי הרקטות וצריך להשמיד אותם - את כל מערך הייצור הרקטי בעזה, כדי שבחמאס לא יוכלו לייצר רקטות שיאיימו על ילדינו". 



השר הוסיף כי "יש רצון עז, ועבודה מאוד עקבית ויסודית של איראן לנסות לאיים עלינו בכל החזיתות, ואנחנו במערכה למנוע את זה. אנחנו משתמשים בהפצצות ובכוחות דיפלומטיים על מנת להוציא אותם. הם לא יצאו, אבל לא קל להם להתבסס בסוריה".




על שריפת התמונה של אריה דרעי בהפגנה בדרום ת"א אמר: "זה בלתי מתקבל על הדעת, אסור שיקרה מצב שבו שורפים תמונה. אני מאוד מבין את המצוקה של תושבי דרום ת"א, הרבה מאוד שנים ממשלת ישראל לא נותנת להם מענה אמיתי, לא בהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים ולא בשיפור תנאיהם. לכן, הם בתסכול מתמשך, אבל זה לא מצדיק שריפת תמונה".

כשנשאל על העימות המתוקשר עם השר ליברמן, הסביר: "התפיסה שלו, אם אני מבין אותה כמו שהוא מבטא אותה, היא לשכנע את תושבי עזה להחליף את חמאס. זה נשמע לי תפיסה לא הכי ריאלית. אני לא מתכוון לקוות שאולי עוד 17 שנה תהיה מהפכה ואולי לא. אני לא רואה שהחליפו את נסראללה בלבנון. אבל אני לא רוצה לתת לו ציונים, רק לומר שהתפיסה הזו היא לא התפיסה הנכונה".

מה מידת האחריות של נתניהו?
"בוודאי שהוא אחראי, וגם אני אחראי. אני נושא באחריות ממשלתית משותפת. אבל זה לא אומר שלא איאבק כדי לקדם את העמדות שלי. ברוב המקרים אני מצליח, אבל במגנומטרים, למשל, לא הצלחתי, וגם לא בנושא טורקיה. יש לי שמונה מנדטים, אם היו לי 20 הייתי יכול להשפיע הרבה יותר".