בנט תקף מוקדם יותר במספר פוסטים בדף הפייסבוק שלו את התחקיר שפורסם בשבת בחברת "החדשות" בו נטען כי הוא משקיע באופן ניכר יותר בלימודי יהדות על פני נושאים אחרים, זאת על סמך נתוני ארגון "מולד". "נגבר על שקרי 'מולד'", כתב בנט, "הקדישו עכשיו 18 שניות לצפות בקטע מ"תחקיר" מולד שפורסם בחדשות בשבת. ראיתם, כמוני, שבנט משקיע פי 17(!) ביהדות מאשר במדעים? שמעתם את המוזיקה הקודרת ברקע? מה הרגשתם? הרגשתי 'הדתה'. גם אני, שפועל מאד לחזק את לימודי התנ"ך הציונות והיהדות ומאמין שילד חייב להכיר את הקידוש והמסורת, חושב שזה מוגזם שתלמיד ילמד פי 17 את סיפורי התנ"ך, חגי ישראל ודוד המלך מאשר את כוח הכבידה, משפט פיתגורס ופוטוסינתזה".



"הבעיה היא שזה שקר מוחלט מכל זווית שהיא", המשיך וכתב בנט, "להערכתי השקף השקרי הגיע לכמיליון איש. התשובה לשקרים - עובדות. לאחר בדיקה יסודית מול אגף הכספים במשרד החינוך, הנה נתוני האמת של תקציב משרד החינוך אל מול נתוני ארגון השמאל הקיצוני ״מולד״ כפי שהוצגו בחדשות: מולד הציג שהתקציב השנתי של לימודי מדע וטכנולוגיה לילדי ישראל הוא 10 מיליון ש"ח, אך התקציב בפועל הוא 4.47 מיליארד ש"ח. פי 447 (!!) ממה שהוצג. מה ששמעתם. מולד עיוותו את הנתון ב44,700%. זה כאילו מוכר ידרוש מכם 6,700 ש"ח עבור ארטיק. זה סדר הגודל של השקר".



בנט המשיך וכתב כי "מולד הציג כאילו התקציב השנתי באזרחות הוא 1.8 מיליון ש"ח אך בפועל הוא 360 מיליון ש"ח. פי מאתיים (!) ממה שהוצג. הוצג כאילו התקציב השנתי ביהדות ותנ"ך הוא 176 מיליון ש"ח אך בפועל הוא 780 מיליון ש"ח.



עכשיו הם טוענים: ״התכוונו לפרסם את התקציב גופים חיצוניים בלבד״. אז: א. הצגתם את זה כתקציב הכולל של משרד החינוך, וכך כל מדינת ישראל הבינה כולל לפיד, עשרות עיתונאים, ואף חבריי המזועזעים ששלחו לי בבעתה את הנתון ש״משרד החינוך משקיע פי 17(!) ביהדות מאשר במדעים". ב. גם תקציב הגופים החיצוניים במדעים איננו 10 מיליון ש"ח אלא 476 מיליון ש"ח. הפכנו והפכנו להבין מהיכן מולד שאבו את הנתון 10 מיליון ש"ח בגופים חיצוניים במדעים, ואין לנו שמץ של מושג".



"כלומר, אעשה סדר", ממשיך בנט, "טענתם שמשרד החינוך בהובלתי מתקצב את תחום היהדות פי 17 מאת תחום המדעים. האמת היא שמשרד החינוך מתקצב את תחום המדעים פי 5.7 מאשר את תחום היהדות. ומבחינת גופים חיצוניים תחום המדעים זוכה ל476 מיליון ש"ח לעומת 176 מיליון ש"ח ביהדות. האמת היא שאנחנו משקיעים גם במדעים וגם ביהדות, וכך צריך להיות".



"עכשיו, תשמעו את הקטע הבא", תוקף עוד בנט, "נתוני מולד התייחסו לשנים 2010-2015. נכנסתי לתפקידי רק ב-2015 אחרי שי פירון מיש עתיד. כל תינוק יודע שהשפעת שר על תקציב שנה נוכחית היא אפסית. לא ייאמן. בקיצור, ארגון מולד של הקרן החדשה יצר כאן פייק ניוז מכל זווית ומכל היבט איך שלא תסובבו את זה. עיתונאי שיסתמך בעתיד על מולד מועל בתפקידו ביודעין. ״הדתה״. 



"לצערי למרות שמדובר בפייק ניוז מזיק, עד לרגע זה לא זכינו להתנצלות או תיקון", מלין שר החינוך, "להיפך, רק התחפרות בשקרים. חדשות 2 הם ערוץ התקשורת המרכזי בישראל ואני מאוכזב מאד מכך. לא מתאים לכם. בנוסף, לא פחות מדהים זה שערוץ זה נשען על נתוני ״מולד״ כאילו מדובר באיזה מכון מחקר אוביקטיבי. זוהי עמותת שמאל קיצונית, שמומנה על ידי הקרן לישראל חדשה, שחרטה על דגלה לפגוע ביהדות, בציונות הדתית ובי, בגלל עוצמתי".



לסיום כותב בנט כי "הקרן לישראל חדשה, יחד עם עמותות שלה כמו ״מולד״ הבינה שמקור הכוח של המחנה הלאומי בישראל הוא הימין האידיאולוגי והוא מאכיל את התקשורת מזה 3 שנים בקמפיין ״הדתה״ כדי לפגוע בנו. לסיכום: הנתונים שפורסמו הן פייק ניוז מוחלט".