"אני לא מצטער שנפגשתי עם אבו מאזן. באתי לייצג את עצמי ואת ערכי התנועה שאני מאמין בה. בעיני תנועת הליכוד לא הייתה 'עוצמה יהודית' אלא תנועה לאומית פלורליסטית ושוחרת שלום למרות שישנם גורמים שמנסים להקצין ולקחת אותה ימינה", כך אומר היום (שני) למעריב יואל נאגר, סגן יו"ר צעירי הליכוד שהודח היום מתפקידו לאחר שנפגש אתמול ברמאללה עם אבו מאזן.



יו"ר צעירי הליכוד דוד שאין זועם על כך שהשתתפת ביחד עם נציגי שלום עכשיו בפגישה עם אבו מאזן ואמר שחצית קו אדום. איך אתה מתייחס לביקורת עליך ועל הדחתך מהתפקיד?
אני רואה את עצמי כבעל שליחות ואני לא איש של תארים. אף פעם לא ייחסתי חשיבות רבה מדי לסגנות. המעשים שלי יקרבו אותי וירחיקו אותי.



אולי תסביר מה עושה ליכודניק כמוך אצל אבו מאזן?
אבו מאזן הוא מנהיג ששולט על כמה מליוני פלסטינים החיים בשכנות אלינו ואף בתוכנו וגובלים בשטחה של מדינת ישראל. בעיני אין מנוס מהסכם שלום כזה או אחר. השלום הוא מתבקש. בסופו של דבר אם נטמון את ראשנו בחול המציאות הקיימת תמשיך ובעיני היא לא טובה ולא נכונה.



למה אתה מתכוון כשאתה אומר שלום עם הפלסטינים?
אני לא מדבר על גבולות ושטחים ומפות. אני סומך בעניין זה על ראש הממשלה ועל מערכת הביטחון. אני גם לא מדבר על ללכת יד ביד עם מוחמד ברמאללה אלא על ביטחון ושקט בשני הצדדים. בלי פיגועים ובלי טרור תוך יחסי שכנות טובה. לזה אני חותר. הרי אנחנו מתפללים כל יום ואומרים 'עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל'. הגיע הזמן שמישהו יעשה את זה. מנחם בגין עשה שלום. רבין ניסה וגם נתניהו ניסה. אני מאמין שנתניהו רוצה שלום, הוא לפחות מצהיר על כך.



מי הזמין אותך למפגש עם אבו מאזן?
הפלסטינים יצרו איתי קשר. האמת שעבדו עלי. אמרו לי שזה מפגש של צעירים שונים מרחבי העולם ורציתי לבוא כאיש ליכוד להראות שהליכוד שוחר שלום. כשהגעתי לשם הופתעתי לראות את אנשי שלום עכשיו ומרצ. האמת היא שאם הייתי יודע שהם שם לא הייתי מגיע, אבל אני לא מתחרט כי רציתי מאוד לראות מי זה אבו מאזן, לשמוע ולהתרשם באופן אישי אם יש לנו פרטנר, האם יש עם מי לדבר. אגב היה איתי עוד חבר ליכוד המבקש להישאר בעילום שם.



ומה ההתרשמות שלך?
קשה להתרשם אחרי פעם אחת. הוא נראה לי בן אדם רגיל שלפחות על פי הדיבורים הוא רוצה להגיע להסכם אתנו. אני באופן אישי מאמין בצורך להגיע לשום ואהיה בכל מקום שאוכל ואבין שאצליח לעשות טוב לעמי, היכן שרק אצטרך להיות.



בליכוד רואים בך כמעט אחד שבגד בתנועה. קבלת הרבה גינויים?
אף אחד בליכוד לא רואה בי בוגד אלא רואים בי כמישהו שטעה. לא חושב שטעיתי ואני גאה במה שעשיתי. קבלתי טלפונים מכל רחבי הארץ. אמרו לי רבים שהם מאמינים בדרך הזאת.



תמשיך להיות חבר ליכוד?
בוודאי. אני חבר ליכוד ואשאר חבר ליכוד. אף אחד לא יוכל להדיח אותי מהמפלגה. התנועה שייכת גם לי. נולדתי בה ואשאר בה.