יו"ר "המחנה הציוני" אבי גבאי דיבר בוועידת המשפיעים של חברת "החדשות", ובין היתר התייחס לסיכויים של מפלגתו לנצח בבחירות הבאות לראשות הממשלה. תחילה התייחס לאירוע שקיים ראש הממשלה בשבוע שעבר: "כשהגעתי לדימונה היו 400 איש בקהל. נתניהו הגיע וגירד 30 איש שהביאו כדי למלא את האולם, אז זה אומר הרבה. ראינו שיש פער בין הסקרים. אני מאמין שאנחנו, 'המחנה הציוני', ננצח את הבחירות הבאות ואני ארכיב את הממשלה". גבאי הוסיף כי לדעתו אין סיכוי שנתניהו יצליח להשיג 30 מנדטים לליכוד.



ביולי 2017 נבחרת לתפקיד יו"ר העבודה. איפה המנדטים?

"אני חושב שמה שרואים כרגע זה חוג העשרה לבחירות. אתה מבין בפוליטיקה יותר ממני (המראיין היה עמית סגל - מ.א). מה שמשמעותי זה מה שעושים לפני הבחירות. מה שעשיתי היה ללכת ממקום למקום, מיישוב ליישוב. לא אהפוך להיות אדם פתטי. הייתי שמח לראות את זה בא לידי ביטוי בסקרים, אך אני מאמין שאנחנו ננצח את הבחירות הבאות וארכיב את הממשלה הבאה".
 

גבאי נשאל לגבי האפשרות לשיריונים ברשימת המפלגה והוסיף: "לא נשאר מקום לחברי העבודה. אם נגיע ל- 30 מנדטים יהיה מקום. הבטחתי דבר פשוט שכל מה שאעשה יהיה בשביל ניצחון. אם יהיו שריונים נעשה את זה לאנשים טובים". לאחר מכן עקץ: "הנושא העדתי נוכח פה ואי אפשר להתעלם. אני לא מרגיש שיש משהו שנובע מזה שההורים שלי ממרוקו. אני גם דובר את השפה" .

יש לך הסבר שלא היה ראש ממשלה מזרחי?
לא מקרי. לפני חודש הייתי במרוקו. הגענו לארמון המלך והגיע אוטובוס של ישראלים. כולם שאלו: "איך אוהבים אותך, למה הלכת למערך? ואז אחד אמר: 'אתה חייב לפגוש את ז'קלין, האדם החשוב בעיר, היא חברת מרכז ליכוד, אישה בת 65. מה אני אסביר לה, שנתניהו לא מביא ביטחון? אמרתי לה שאם היא רוצה שהנכדים שלה יוכלו לחלום להיות ראש ממשלה, כל עוד אין רה"מ מזרחי הם לא יוכלו לחלום".
 
באשר לסוגיית הפתרון המדיני אמר גבאי: "אני מאמין שצריך הסדר שלום, שתי מדינות לשני עמים. זה מה שאני מאמין בו. אתה שואל מה הפער בין הרוב לקיצוניים, פה הפער הגדול. הציבור בשתי הקבוצות מתון והקיצונים רוצים מדינה אחת. המתונים מאמינים בפתרון שמאפשר להיפרד מהפלסטינים. שום דבר לא חדשני. הרוב מאמין בזה וגם אני".
 
 למה להצביע לך ולא ללפיד?
בפוליטיקה הישראלית יש שתי נושאות מטוסים, הליכוד והעבודה. ממשלות קמות על בסיסן. אנחנו יכולים להרכיב ממשלה. "יש עתיד לא יכולים להרכיב בגלל החרדים". עוד הצהיר גבאי: "אני לא אשב עם נתניהו בממשלה הבאה. לא אשב ממשלה בראשותו. נקודה. לנו יש את הדרך שלנו יש לנו אג'נדה אחרת. נתניהו לא יגיע ל-30 מנדטים. אמרתי לך, היו 40 אנשים היו באולם בדימונה. נתניהו לא יגרד את ה-30 מנדטים ככל שנתקרב לבחירות אנשים יסתכלו על המצב. כבר לא סומכים על נתניהו ליברמן".