ראש הממשלה נאם הערב (שני) בטקס הרמת כוסית לשנה החדשה עם עובדי משרד החוץ, והתייחס, בין היתר, להסכם הגרעין עם איראן: "ההסכם עם איראן היה הסכם גרוע מכל הבחינות, זולת דבר אחד – הוא קירב אותנו לעולם הערבי בהיקפים שאנחנו לא הכרנו אף פעם, ואחד היעדים הגדולים שלנו הוא להמשיך. אני חושב שהדבר הנוסף והחשוב שקורה זה כמובן העובדה שיש נורמליזציה הדרגתית עם מדינות מרכזיות בעולם הערבי". 


עוד אמר ראש הממשלה: "אתמול עם שר החוץ של אלבניה הוצע לנו לקיים מפגש באלבניה של שש מדינות מערב ובלקן. זה נותן לנו הרבה תפוקה במאמץ יחסית מרוכז, ואני רוצה להודות לכם על העזרה בנושא הזה. הבריתות הללו הן חובקות עולם תרתי משמע, אנחנו צריכים לקדם אותן תוך כדי שאנחנו גם נלחמים לא רק על קידום האינטרסים שלנו, שהם האינטרסים של אלה שמשתפים איתנו פעולה, אלא גם על הצדק, על האמת. יש לנו מאבק קשה במיוחד על הצדק ועל האמת מול האיחוד האירופי, בריסל". 

בסיכום דבריו אמר נתניהו כי "אנחנו בתהליך של פריחה מדינית, אנחנו גם במאבק על הצדק והאמת, ואני חושב שאנחנו בתהליך של נורמליזציה הדרגתית, שהיא בסופו של דבר מבשרת את הפתח האמתי לשלום.  אני רוצה להודות לכם על העבודה העצומה שמתבצעת. העולם מגיע לכאן ואנחנו מגיעים לעולם, והעבודה המשותפת שלנו הביאה לפריחה מדינית חסרת תקדים בתולדותיה של ישראל".

 
מצעד צבאי באיראן. צילום: רויטרס


כזכור, לפני כיומיים דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית כי בכוונת איראן להגביר את יכולות הטילים הבליסטיים וטילי השיוט שברשותה, וכן לרכוש מטוסי קרב וצוללות מהדור החדש. עוד נמסר בדיווח, כי גורמים איראנים טוענים שתוכנית הטילים היא הגנתית בלבד, ואינה ניתנת למשא ומתן מהסוג שדורשות ארצות הברית ומדינות אירופה. בכירים בטהרן טוענים כי התוכנית אינה קשורה להסכם הגרעין עם המעצמות.
 
"הגברת היכולות של הטילים הבליסטיים ושל טילי השיוט, וכן רכישת כלי נשק חדשים ומתקדמים היא חלק מהתוכניות של המשרד", כך הסביר לסוכנות הידיעות מוחמד אחדי, סגן שר הביטחון לעיניינים בינלאומיים. הוא התייחס לנספחים הצבאיים של טהרן והוסיף כי "הסנקציות הבינלאומיות לא הפריעו להתפתחות תעשיית הנשק האיראנית".