יו"ר יש עתיד מתכונן לבחירות: חבר הכנסת יאיר לפיד שלח הערב (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, בכנס השנתי של פעילי המפלגה שנערך בגני התערוכה בתל אביב. "אני עומד לנצח אותך בבחירות הקרובות ולקחת ממך את ההגה ואת הנהגת המדינה", הצהיר לפיד, שהוסיף: "אני יכול להיכנס מחר בבוקר ללשכת ראש הממשלה, ולהתחיל לעבוד. אנחנו ננהל את המדינה, ואנחנו ננהל אותה טוב יותר מהחבורה המושחתת והאינטרסנטית שמנהלת אותה היום".



באירוע השתתפו אלפי תומכים, חברי הכנסת של המפלגה, ראשי המטות של המפלגה ברחבי הארץ והמתמודדים ברשויות המקומיות מטעם ובשם יש עתיד, והוא נפתח בשירת התקווה בביצוע של רומי בראון בת ה-12 מקיבוץ דורות בעוטף עזה.



לפיד הצהיר באירוע כי "מדינת ישראל צריכה לשנות כיוון". לדבריו, "זו מדינה נהדרת. מופלאה. אבל הפוליטיקה הורסת אותה מבפנים. המנהיגות מתפרקת. פוליטיקאים שעסוקים רק בג'ובים לחברים שלהם צועקים על משפחות שכולות באמצע הכנסת, ומעבירים אחד לשני כספים ב'דילים' מושחתים. ראש הממשלה הודיע שיש לו יעד אחד. מה היעד שלו? לא הפערים החברתיים, לא יוקר המחיה, לא שלטון החוק. היעד שלו זה 40 מנדטים. לא יהיו לך 40 מנדטים מר נתניהו, גם לא 30 מנדטים, ואני עומד לנצח אותך בבחירות הקרובות ולקחת ממך את ההגה ואת הנהגת המדינה״.



נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ



לטענת יו"ר יש עתיד, "זה בדיוק ההבדל ביננו לבין נתניהו. נתניהו מאמין שהדבר היחיד שחשוב זה מנדטים – אני מאמין שהדבר היחיד שחשוב הוא מה אתה עושה עם המנדטים! איך אתה משתמש בהם לטובת הילדים שלנו? מר נתניהו, אתה ראש ממשלה כבר עשר שנים למען השם, מה בדיוק עשית עם המנדטים שלך? חוץ מלהכנע לכל סחטנות, ולהפוך את לשכת ראש הממשלה למקום מושחת שבו כל אחד עושה קופה". 



"בבחירות הבאות, הערכים נוהרים לקלפיות", הוסיף לפיד. "הערכים נוהרים לקלפיות כי הציבור בישראל לא רוצה ראש ממשלה שבשביל מנדטים מוכן לסכסך ולהרוס את כל מה שטוב בנו. היעד שלי הוא הילדים שלנו. היעוד שלנו הוא לעבוד למען אזרחי מדינת ישראל".