ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם אמש על מינויו של החוקר ד"ר דרור אידר לשגריר ישראל ברומא. אידר הוא פובליציסט בעיתון "ישראל היום" מאז הקמתו, וכיום, בין היתר, עורך את מדור הדעות בעיתון. הוא עתיד להיכנס לתפקידו כשגריר בקיץ הבא. ההחלטה למנות את אידר לשגריר באיטליה התקבלה במהלך שיחות שקיים עם נתניהו, שבהן הביע רצון לצאת לשליחות בעולם בשם מדינת ישראל. שיבוצו הוא חלק ממכסת המינויים הפוליטיים המוקצים על פי הנוהג לשר החוץ.
אידר אמר אמש כי הוא נרגש לקראת התפקיד: "כחוקר היסטוריה וספרות, הזכות לייצג את מדינת ישראל ברומא, על שלל המטענים המדיניים, הלאומיים והדתיים בני אלפי השנים שביחסי שני העמים, מקבלים משמעות מיוחדת. כפי שעשיתי בעיתונות ובתפקידים אחרים בארץ ובעולם, גם בעמדה זו אשתדל להשקיע את כל מרצי וידיעותיי לייצג בעוז ובאמונה את מדינת ישראל". 
הפובליציסט הוסיף: "בשעה זו אני זוכר בגעגוע עמוק ובגאווה את הוריי, אסתר ושמואל כהן, שהלכו לעולמם בחמש השנים האחרונות, עולים חדשים בראשית המדינה, שבדרכם הצטרפו לחלוצים שבנו את המדינה. הם יהיו אתי גם בשליחותי זו". אידר, בן 51, חוקר היסטוריה, ספרות חברה ותרבות, פרסם שני ספרים ויותר מאלף מאמרים בתחומים מגוונים, ומרצה בארץ ובעולם על תחומי כתיבתו.


סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, בירכה את אידר על מינויו לתפקיד. "מברכת על מינויו על ד״ר דרור אידר לשגרירנו ברומא. מינוי מצוין של איש ערכי וראוי", כתבה חוטובלי בחשבון הטוויטר שלה.