בישראל הביעו שביעות רצון מהחלטת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון, וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדובר ב"החלטה הנכונה". הצעד האמריקני מגיע בתגובה לסירובם של הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן וכן בתגובה על הניסיונות הפלסטיניים לקדם חקירה פלילית נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר יובל שטייניץ בירך גם הוא על המהלך בשיחה עם אילה חסון ב-103FM: "אני מופתע שההחלטה לא קרתה קודם. הפלסטינים כבר עברו כל גבול בסירובם לשיחות על הסכם שלום באופן פומבי. לא הייתי מעלה בדעתי שאבו מאזן היה מעז לאחל לוולדימיר פוטין שייחרב ביתו כפי שאיחל לנשיא האמריקאי, זו המדינה שהסיוע שלה לפלסטינים הוא הגבוה ביותר. הם עברו את כל הגבולות במטרה לפגוע בישראל ולכן ארצות הברית צודקת בהחלטתה עקב אי התקדמות בצעדי השלום".

כשנשאל אם ישראל הייתה מעורבת במהלך סיפר: "אני לא חושב שהיה צורך לכך. בארצות הברית יש ממשל שהחליט שלא להגיש את הלחי השנייה לסטירות שקיבל מאבו מאזן. דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית לנשיא טראמפ, שבעצם הופנו לארצות הברית כולה, הייתה חסרת אחריות וחסרת תקדים. איזה עוד מנהיג היה מדבר כך כלפי ארצות הברית? הגיע הזמן שהפלסטינים ידעו שיש מחיר להתנהלותם מולנו ובזירה הבינלאומית".

אילה חסון תהתה לגבי ההשלכות של המהלך: "מבחינה מדינית זה מהלך מעולה עבור ישראל אך אולי זה מהלך גרוע. הקצנה יכולה לגרום לכל מיני דברים לא צפויים. הידברות היא תמיד עדיפה".

"מה שאבו מאזן עשה בשנה האחרונה עבר כל גבול", הדגיש השר שטייניץ, "רמת ההסתה נגד ישראל ונגד העם היהודי היא יותר גבוהה משהייתה בתקופת ערפאת. אבו מאזן הוא מנהיג אנטי ישראלי שמסית נגד קיומה של מדינת ישראל. כל המהלכים של הפלסטינים לאו"ם, למועצת הביטחון, לבית הדין הבינלאומי ואפילו לפיפ"א בניסיון להרחיק את ישראל היא מתקפה פרועה שנוגדת את כל הרעיון וניסיון לדו קיום ואסור להבליג על כך. אלו דברים שהגיע הזמן שהפלסטינים ישלמו עליהם מחיר. שיקדמו שלום ודו קיום או שישלמו מחירים".


לקראת שנת הבחירות הצפויה לנו השר שטייניץ, פירט את מטרותיו לקדנציה הבאה בכנסת: "החיים הפוליטיים גובים מחירים לא פשוטים בכל הרמות אך יש גם סיפוק עצום מהתרומה למדינת ישראל. אני מתכוון להמשיך ולעשות במשרדי גם בעתיד. הליכוד הוא ביתי והוא גם מפלגת השלטון שדרכה אנחנו מצליחים לקדם את מדינת ישראל מבחינה ביטחונית, מדינית וגם אנרגטית".

לסיום השר התייחס סוגיית מינוי המפכ"ל הבא למשטרת ישראל ותמך בהחלטת השר גלעד ארדן לחקור את פרשת גל הירש: "לא אתערב בהחלטות של השר לביטחון פנים, אך אני חושב שהוא עשה נכון כשהחליט לחקור את פרשת גל הירש ופרשת המינויים במשטרה. אלו דברים שיש לברר אותם לעומק. אינני יודע אם היה שם סיכול ממוקד אך ההתרשמות שלי לא טובה. זה מזכיר לי את סיפור פרשת הרפז בצה"ל. אנחנו שומעים כל פעם מחדש על מינויים שנתקלים בכל מיני ספינים וחיסולים פוליטיים. זה לא צריך לקרות. אינני יכול לחוות דעה מי מתאים יותר לתפקיד, אך יש לשים לסוגיה הזו סוף".