כפי שנחשף במעריב אונליין: השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן נפגש היום (חמישי) עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל. על ההחלטה של ארדן פורסם לראשונה במעריב אונליין כבר בחודש אפריל.



השר ארדן הודה למפכ"ל אלשיך על שירותו רב השנים ועתיר ההישגים למען ביטחון המדינה ואזרחיה, וציין כי במהלך כהונת המפכ"ל, משטרת ישראל התעצמה ועברה שינויים ותהליכים חשובים, ששיפרו את תפקודה ואת יכולותיה.

מפכ"ל המשטרה הודה לשר על בחירתו למפכ"ל המשטרה לפני כשלוש שנים ועל הזכות שנפלה בחלקו לפקד ולהוביל 31 אלף שוטרים ו-33 אלף מתנדבים שאחראים על הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל. הוא יסיים את כהונתו אחרי 38 שנות שירות בארגוני הביטחון בשליחות למען מדינת ישראל ואזרחיה, ואיחל הצלחה למי שייבחר ויעמוד לרשותו לסייע ככל שיידרש לכך.
 
"משטרת ישראל עומדת בחזית ההגנה על דמותה, צלמה, ביטחונה ויושרתה של המדינה. משימות אלה הם צו מצפונה של משטרת ישראל. הן עמדו והועמדו למבחן ואני משוכנע שמשטרת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר על עצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה".

החשיפה במעריב אונליין על אי הארכת כהונת אלשיך
החשיפה במעריב אונליין על אי הארכת כהונת אלשיך

השר ארדן יכנס אחר הצהריים מסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים אשר מהם יבחר את המפכ"ל הבא של משטרת ישראל. ההערכה כי אחד משלושה מועמדים מרכזיים ייבחר לתפקיד: ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים ובעבר מפקד מחוז דרום, שזוכה להוקרה והערכה רבה. מועמד נוסף הוא ניצב בדימוס צ'יקו אדרי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, שנמצא בחודשים האחרונים בעבודה צמודה לשר ארדן.  עד לפני שנה הוא היה מפקד מחוז תל אביב וקודם לכן מפקד מחוז ירושלים. 
 
מועמד נוסף, הוא ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב הנוכחי ולשעבר מפקד מחוז דרום. הוא נחשב לקצין מוערך ואיכותי, אך העובדה שהוא מכהן כמפקד מחוז תל אביב כשנה עלולה לעמוד בעוכריו. שם נוסף שעלה הוא של ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז דרום הנוכחי ולשעבר מפקד מחוז מרכז. כהן הוא אחיו של המפכ"ל לשעבר, דודי כהן. שם נוסף שעולה הוא ניצב קובי שבתאי, המכהן כיום כמפקד משמר הגבול.
 
נזכיר כי בין השר למפכ"ל התגלעו מחלוקות לא מעטות. בין היתר נטען נגד המפכ"ל כי הוא נותן יד חופשית לניצב רוני ריטמן, לשעבר ראש להב 433, להעמיק בחקירות כנגד ראש הממשלה, ללא הצדקה לטענת הגורמים. מאוחר יותר עלתה טענה בגין הדלפות מאותן חקירות, והמשיכה בגיבוי שניתן לניצב ריטמן מול קצינה שהתלוננה נגדו על הטרדה מינית, גיבוי שהוביל להחלטה של ארדן לפיה ניצב ריטמן לא יקבל מינוי לתפקיד בכיר עם יציאתו מלהב, והמשיך במינוי יועץ תקשורת, ליאור חורב, מהלך נגדו יצא ארדן בגלוי. 
 
בנוסף, התווספה למערכת היחסים העמדה החד-משמעית של המשטרה לסכם את חקירות ראש הממשלה עם המלצות, כשארדן מצידו מצטרף לחבריו בקואליציה בניסיון לאשר חוק שימנע את המלצות המשטרה, לבסוף, זכור הראיון שנתן המפכ"ל בתוכנית  בעובדה, ראיון שהוביל לביקורת ציבורית קשה עליו.