באופוזיציה לא נותרו אדישים להחלטתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שלא להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, ותקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, טען כי "נתניהו רוצה מפכ"ל שלא יחקור אותו", בעוד שיו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, טען כי " מטרת ההחלטה היא להלך אימים על שלטון החוק".



"יש סיבה אחת ואחת בלבד לכך שכהונתו של רנ״צ רוני אלשייך לא הוארכה", קבע לפיד, שהסביר: "ראש הממשלה רוצה מפכ״ל נוח, שלא יחקור אותו". גבאי הצטרך לדברי לפיד, ואמר: "ענן כבד רובץ על החלטת השר ארדן שלא להאריך את כהונת המפכ"ל. בזמן שמשטרת ישראל עושה את מלאכתה ונלחמת בחשדות לשחיתות שלטונית של ראש הממשלה וסביבתו – שרי הליכוד מנהלים מלחמה נגד שלטון החוק והדמוקרטיה. לנתניהו ולכל שרי הליכוד שהקריירה הפוליטית שלהם תלויה בנתניהו, אסור היה להחליט בעניין עתיד המפכ"ל. להחלטה שלהם יש מטרה אחת – להלך אימים על שלטון החוק".



ראש האופוזיציה, ציפי לבני, הוסיפה: "את הפארסה המבזה הזאת של אופציית הארכת כהונה צריך לבטל מיד. נדרשת כהונה קצובה והחוק חייב לאפשר לראשי הצבא והמשטרה להיות עצמאיים מבלי שיחזיקו מולם את אופציית ההארכה. הצעת החוק שלי לקציבת כהונה לארבע שנים צריכה להפוך לחוק. פשוט ונכון. הממשלה תתנגד כי מה שווה מפכ״ל אם אי אפשר לשלוט בו".



ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), מסר כי הוא "מביע צער גדול על ההחלטה שלא להאריך את כהונתו של המפכ"ל אלשיך שהצליח לקחת ארגון במשבר ולהצעיד אותו לדרך חדשה במקצועיות ומנהיגות ראויות לציון. כל מי שמצוי בפרטים יודע שאלשיך הוציא לפועל שורה של רפורמות חשובות במשטרה וכי לא ניתן להשלים אותן בשלוש שנים. זו החלטה שריח פוליטי מושחת עז נודף ממנה ואין בינה ובין טובת הציבור דבר וחצי דבר. אנחנו חוזים במהלך נוסף של ניפוץ הממלכתיות לרסיסים והעדפת הפוליטיקה הקטנה המושחתת והמכוערת על טובת הציבור".



לדבריו, "עם חזרת הכנסת מהפגרה נקדם, חברי ח״כ אלעזר שטרן ואנוכי, את הצעת החוק לקביעת אורך כהונת המפכ"ל, הרמטכ״ל ונציב שב״ס לארבע שנים. המצב הזה שבו ראשי הארגונים החשובים הללו כפופים לגחמותיהם הלא ענייניות של פוליטיקאים כדי להשלים את עבודתם, אינו יכול להמשך. מדובר בארגונים גדולים שקידום והטמעת רפורמות ומהלכים בהם לוקחים יותר משלוש שנים. כולי תקווה כי המועמד הבא שייבחר משורות המשטרה ימשיך בדרכו ויצעיד את המשטרה קדימה לטובת כלל הציבור בישראל".



ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני), טען: "הלחץ של נתניהו עבד. אי הארכת כהונת מפכ"ל בתקופת הכרעת חקירות ראש הממשלה - מסר של חוסר גיבוי כלפי החוקרים והפקרת גופי אכיפת החוק. ארדן עשה את העבודה השחורה עבור ביבי, שמשתמש בשרי הממשלה בהתאם לצרכיו האישיים. המקרה מוכיח עד כמה חשובה הצעת החוק שלי הקובעת כהונה קבועה בת ארבע שנים לראשי גופי הביטחון ואפעל לקדמה במהירות במושב הקרוב".