ממשל טראמפ ממשיך בשלו: כחלק ממדיניותה החדשה והנוקשית אל מול הפלסטינים, החליטה ארצות הברית לעצור מימון של מספר יוזמות לקירוב בין ישראלים ופלסטינים, כך פורסם הלילה (שבת) ב"ניו יורק פוסט". מדובר בתוכניות שעלותן מוערכת במיליוני דולרים, אשר תוקצבו על ידי הקונגרס בשנת 2017. בעקבות כך, ייפגעו יוזמות של משחקי כדורגל משותפים ומפגשים הכוללים ביקורים של נערים פלסטינים בישראל. 



הפלסטינים קיוו שהסיוע האחרון, בסך 10 מיליון דולר, יישאר זמין לטובת פרויקטים פלסטינים, אך בשבוע שעבר הודיעו גורמים בסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי לפקידים בקונגרס כי התוכניות המדוברות לא ייזכו לקבל את הכסף במהלך חודש ספטמבר. כעת, סיוע כספי יועבר רק לתוכניות שבהן ייקחו חלק יהודים וערבים ישראלים, זאת בניגוד להחלטה המקורית של הקונגרס בנושא.



בהצהרה של הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי, שנמסרה אתמול, נאמר כי היא "לא מסוגלת כיום לעסוק בפלסטינים בגדה המערבית ובעזה כתוצאה מההחלטה האחרונה של הממשל ביחס לסיוע לפלסטינים". הסוכנות הדגישה כי היא "ממשיכה את תמיכתה בחברה האזרחית שעוסקת בתחומים אלה בתוך ישראל".



שליח הבית הלבן למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפרסום כי הוא "ממשיך להאמין בחשיבות בניית היחסים בין ישראלים לפלסטינים, ובעיקר בין ילדים. אבל גם ילדים פלסטינים וגם ישראלים יפסידו והתוכניות הללו יהיו חסרות משמעות אם הרשות הפלסטינית תמשיך לגנות תוכנית שהיא עדיין לא ראתה ותסרב לעסוק בה. בתקווה שהרשות הפלסטינית תנהיג, בואו נראה". 



ההחלטה לקצץ את כל המימון המועבר לפלסטינים מקודמת על ידי ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, וחבר צוות המו"מ במזרח התיכון. קושנר מתח ביקורת על הרשות ועל יו"ר שלה, אבו מאזן, בגין סירובו לשאת ולתת לאחר שטראמפ הכריז בדצמבר האחרון כי ארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל. 

כזכור, לפני כשבוע בלבד הודיע ממשל טראמפ לרשות הפלסטינית על החלטתו לסגור את משרדה הראשי הממוקם בוושינגטון, זאת בעקבות אי נכונותה להיכנס למשא ומתן עם ישראל. בנוסף, הבית הלבן קיצץ 25 מיליון דולר מסכום המימון המועבר לשירותי הבריאות במזרח ירושלים.