יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, המשיכה לתקוף הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראיון בכאן ב', וקראה שוב ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לסיים את חקירותיו לפני הבחירות הבאות. מלבד זאת, טענה: "יש בארץ גרעין קשה שמוכן לקבל דיקטטורה - העיקר שנתניהו יהיה בשלטון".



לדבריה, "מספר שנים מתעסקים בפרשות ותיקים חמורים ביותר נגד ראש הממשלה. ראינו רה"מ שתוקף את מערכות המשפט והמפכ"ל. אלשיך הולך הביתה בגלל שאכזב את נתניהו או ציפה שיוציא אותו מהצרות. נתניהו תקף את המשטרה והעביר מסר לכל מי שרוצה להקשיב לו, לפיו הוא את המפכ"ל הזה לא רוצה".




"אני לא מאלה שמפגינים בפתח תקווה, ואני חושבת שהיועמ"ש צריך להיות נקי משיקולים פוליטיים בקבלת ההחלטה", הוסיפה לבני, "אבל, כשתחנות הצדק טוחנות לאט, אין צדק. בינתיים, נתניהו משחית מערכות, שרת המשפטים מתנפלת על השופטים והוא מתנפל על מערכת אכיפת החוק. אנחנו כבר יודעים שהוא חי על חשבון אחרים, זה שהוא משקר ומזלזל, ומנסה ליצור מצב כאילו מותר לראש ממשלה בישראל לעשות הכל, כולל השתלטות על התקשורת - אז אני מקווה שהציבור ישלח אותו הביתה".

לבני הסבירה כי "אנחנו צריכים לדעת האם האדם הזה, שיושב כל כך הרבה שנים על הכסא, השתמש בכספים שלנו, בכספי ציבור, כדי לחיות חיים טובים יותר. זה חלק מהותי מתפיסת הציבור".

לטענת יו"ר האופוזיציה, "יש גרעין קשה שמוכן לקבל סוג של דיקטטורה, העיקר שנתניהו יישאר בשלטון. אני לא חושבת שאוכל לשכנע אותם, וזה מצער אותי. הייתי שמחה אם גם הם יבינו שהכסף שבו הוא משתמש והמתנות שהוא נותן למקורבים - הן על חשבונם, ומכיסם, ועל חשבון הילדים שלהם. ישראל הייתה פעם בסיטואציה הזו והתנקתה, ונתניהו מחזיר אותנו למקומות האפלים האלה. אני מסכימה שלא כולם חושבים ששחיתות זה דבר נורא".

כשנשאלה מדוע המשיכה לתמוך בראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, במהלך חקירותיו, אמרה: "לעומת שרי הליכוד, שעולים בזה אחר זה להגן על בנימין נתניהו, מעולם לא הגנתי על שחיתות. אני הצגתי בפניך את נקודת המבחן - הגשת כתב אישום על ידי היועמ"ש, ולכן אני מקווה שהוא יחליט מוקדם ככל שניתן, כדי שיהיה ברור מה קרה שם. אלו עובדות שאנחנו צריכים לשמוע".