תפילת מחאה ענקית צפויה להתקיים בליל שבת הקרוב באזור העיר בני ברק, ככל הנראה ברחוב ז'בוטינסקי הסמוך ובכביש גהה המרכזי. המניע למהלך הוא "חילולי השבת", הנעשים לטענת החרדים במהלך עבודות הרכבת הקלה. הבוקר (שני) פרסמה מועצת גדולי התורה מודעה בעיתונים החרדים המרכזיים, בה נרשמה קריאה לכלל הציבור לצאת ו"להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר".



"בימים קדושים אלו אשר הקב"ה קרוב לכל קוראיו שמענו מתוך דאגה עמוקה ולב כואב על חילול שבת בפומבי ומתוך התרסה בתוככי עיר התורה והחסידות – בני ברק, פינת יקרת שנוסדה ונבנתה מתוך מסירות נפש לה' ולתורתו", נכתב בכרוז



עוד נכתב, תוך התייחסות לימים שבין ראש השנה ליום כיפור, כי "עם ישראל כולו עומד בין כסה לעשור ומתפלל לגאולה, ישועה ושנה טובה והלוא 'אין ישראל נגאלין אלא בזכות השבת'. אותה מתנה טובה שניתנה לעם ישראל מבית אוצר גנזיו של מי שאמר והיה העולם ובכוחה הגדולה 'יכולה היא שתרחם'".



"הננו פונים אל שלומי אמוני ישראל הדרים בבני ברק, לצאת בחובת מחאה על שמירת שבת שנרמס מעל ומתחת לארץ", נכתב בהתייחס לעבודות המנהרה ברכבת הקלה, "וביום השבת הקרובה להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר, במקום בו מנסים רחמנא ליצלן לרמוס את כבוד השבת ונותנה. ודברי חכמים בנחת נשמעים".



אתמול פרסמה עיריית בני ברק גם היא כרוז המוחה על חילול השבת בעבודות הרכבת והודיעה על יציאה "למאבק ציבורי עיקש ומחאה ציבורית אדירה". בכרוז של העירייה נכתב: "הודעה והבהרה דחופה לאחר הפרת כל הסיכומים המוקדמים ורמיסתם ברגל בוטה, מעילה באמון והובלה בכחש ובמרמה של הנהלת פרויקט הרכבת הקלה העובר בתחומי עירנו ובכל גוש דן, בחילול שבת בוטה ומחפיר בניגוד גמור להסכמים המוקדמים והחוזים שנחתמו בינינו, ולנוכח זדון הלב, כאשר בניגוד לשיח המוקדם שנמשך מול כלל הגורמים עד לכניסת השבת האחרונה – והעובדה כי שוב, חוללה שבת קודשנו בפרהסיה למנגינת כל לב".



עוד נאמר כי "אנו מודיעים על יציאה למאבק ציבורי עיקש ומחאה ציבורית אדירה בהכוונתם של גדולי ישראל ורבני העיר, מול חברות הבניה, רשויות התכנון ומשרדי הממשלה המופקדים על התכנית, עד שתוסר חרפה נוראה זו ותישמר השבת בכל פרטיה ודקדוקיה לכל תוואי החפירות כפי שסוכם והותנה, במדויק. אנו נערכים לעצרות אלפים ומשמרות מחאה שירעישו תבל ומלואה ויבהירו כי לא נוותר כמלא נימה על שבת קודשנו וכבודה".