שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, קיים היום (שלישי) שיחה טלפונית עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, בעקבות הפלת המטוס הרוסי, והטיח בו במהלך השיחה כי "מעשי ישראל לא אחראיים". כמו כן, הוא טען בפניו כי ירושלים "אחראית למותם של 15 החיילים הרוסים שהיו במטוס", כך דווח בכלי התקשורת ברוסיה. בתוך כך, שגריר ישראל במדינה, גרי קורן, זומן לשיחה במשרד החוץ הרוסי בעקבות האירוע. 



השיחה בין הבכירים מגיעה לאחר שרוסיה תקפה מוקדם יותר את ישראל. דובר משרד ההגנה הרוסי אמר כי 15 אנשי צבא רוסים נהרגו בהתרסקות המטוס בשל "פעולותיה חסרות האחריות" של ישראל, והוסיף כי מוסקבה שומרת על זכותה לנקוט בצעדים הולמים לאחר "פעולתה העוינת" של ישראל, כך דווח בסוכנות הידיעות RIA.

משרד ההגנה הרוסי מסר עוד כי ישראל הזהירה את רוסיה "דקה אחת בלבד" לפני התקיפה בסוריה, וכי פעולת הטייסים הישראלים "שמה את המטוס הרוסי בנתיבו של הנ"מ הסורי". משרד ההגנה הרוסי הוסיף כי "הפעולה של ישראל הייתה פרובוקציה מכוונת. אין אפשרות שהצבא הישראלי לא ראה שהמטוס הרוסי היה בדרכו לבצע נחיתה".


תקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות
תקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות

 
לפי הצהרת הצבא הרוסי, "הטייסים הישראלים השתמשו במטוס הרוסי כמגן, וניצלו את שהותו באוויר על מנת לבצע את התקיפה. כתוצאה מכך, המטוס הרוסי, שבו מכ"ם גדול בהרבה מזה של ה-F-16, יורט על ידי מערכת ההגנה S-200 הסורית". 
בדיווח שפורסם הלילה ברשת RT נאמר כי בזמן התקיפה, מגדל הפיקוח בבסיס חמיימים איבד קשר עם המטוס, שהינו מסוג איליושין 20. כמו כן, ברשת CNN דווח כי צבא ארצות הברית טוען שסוריה היא זו שיירטה בטעות את המטוס במהלך ניסיון יירוט הטילים הישראלים. בתוך כך, דובר  צבאי צרפתי הכחיש בפני רויטרס כל מעורבות צרפתית בנפילתו של המטוס הרוסי מעל שטח סוריה.
כזכור, מוקדם יותר דווח על מספר פיצוצים נשמעו בשמי העיר לטקיה שבסוריה, לפי דיווחים בטלוויזיה הסורית. בערוץ אל איחבארייה דיווחו על "תוקפנות ישראלית" שכוונה כלפי עיר הנמל. לפי אחד הדיווחים, האתר שהותקף בעיר הוא ״מוסד התעשייה הטכנית״. לפי דיווח אחר, נגרמה הפסקת חשמל בעיר כתוצאה ממתקפה על מספר יעדים באזור.

איליושין 20 של צבא רוסיה. צילום: קיריל נאומנקו
איליושין 20 של צבא רוסיה. צילום: קיריל נאומנקו