עדיין לא יושרו ההדורים: משרד החוץ הרוסי דרש היום (חמישי) מישראל לבצע חקירות נוספות ולספק למוסקבה מידע נוסף אודות הנסיבות שהובילו להפלת מטוס ביון רוסי מאש נ"מ סורית במהלך תקיפה של חיל האוויר באזור לטקיה, התרסקות בה נהרגו 15 אנשי צוות המטוס. דוברת המשרד, מריה זחרובה, אמרה כי "בקרוב מאוד נקבל מידע חדש הנוגע לתפקיד הטייסים הישראלים בהתרסקות המטוס הרוסי ב-17 בספטמבר. מידע זה יתפרסם ויתן תשובות בנוגע לאסון, ועד כמה היו הטייסים הישראלים מעורבים בו". במסיבת עיתונאים הוסיפה הדוברת, כי "ברור שהתאונה מצריכה יותר חקירות והבהרות מהצד הישראלי. נקבל אותן בקרוב מאוד. לדעתי, הטייסים שבהתנהגותם גרמו לסכנה והתרסקות המטוס, כך לפי המומחים הצבאיים שלנו, התנהלו בצורה לא מקצועית לכל הפחות".



כזכור, מטוס המודיעין הרוסי, מסוג איליושין 20, הופל בלילה שבין שני לשלישי, במהלך תקיפה ישראלית באזור בו ממוקמים מספר בסיסים רוסים, שנועדה לפגוע בייצור הנשק המדוייק של חיזבאללה.



המטוס עצמו הופל על ידי אש הנ"מ הסורית, שירתה באופן שהוגדר על ידי התחקיר הצה"לי אודות נסיבות המקרה כחסרת רסן, בעוד הרוסים האשימו את ישראל בפעולה חסרת אחריות ואף בשימוש במטוס האיליושין כמסווה למטוסי חיל האוויר. בכדי למנוע עימות עם רוסיה, ולאפשר את המשך חופש הפעולה הישראלי בשמי סוריה, נשלח מפקד חיל האוויר לרוסיה, שם הציג את ממצאי התחקיר שנערך אודות המקרה.



עם זאת, במהלך הפגישה, ולמרות הודעה מרגיעה מצד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המשיך משרד החוץ הרוסי לראות בישראל כאחראית העיקרית למקרה, והוציא הודעה בה נאמר כי "מוסקבה רואה כחוסר אחריות את פעולת חיל האוויר הישראלי, שחשפה את מטוס האיליושין לסכנה והובילה למותם של 15 אנשי הצוות",  נכתב בחשבון הטוויטר של השגרירות הרוסית בישראל. עוד נאמר בהודעה כי "רוסיה תנקוט בכל האמצעים על מנת למנוע כל סכנה לחיי אדם ולביטחון של אנשי הצבא שנלחם נגד הטרור".