על פי דיווח בחדשות עשר זמן קצר לפני תחילת המהומות בגבול רצועת עזה נחתו בישראל איש העסקים פיליפ סולמון והרב אברהם מויאל ומי שחיכה להם על המסלול הוא כרמל שאמה הכהן שגריר ישראל באונסק"ו באותה תקופה. השניים הגיעו עם מכתבים חתומים על ידי שר החוץ הקטארי על דעתו של האמיר. 

הפגישה היוותה המשך לפגישה שנערכה כמה שבועות לפני כן בפריז, לקראת העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. הקטארים סברו כי חמאס מתכנן משהו גדול לקראת העברת השגרירות, מה שהתברר כנכון עם הפגנות הענק שהובילו להרוגים רבים ולטרור בלוני התבערה. 
העסקה שהציעו הקטארים בניסיון למנוע את העימותים כלל את ארה"ב, מצרים וישראל. על פי הקטארים העסקה הייתה מוסכמת על בכירי חמאס בעזה כולל איסמעיל הנייה. 

שאמה הכהן דיווח לירושלים שם ביקשו את ההצעה בכתב. שר החוץ הקטארי שלח את ההצעה שהיא כתובה וסולמון והרב מויאל חזרו לישראל עם המכתב כשהוא ממוען לקושנר, חתנו ויועצו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. הקטארים מבקשים בטרם יעבירו אותו לקושנר לקבל אישור מידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 
עיקרי העסקה שמציעים הקטארים הם הסכמה של כל הפלגים בעזה להפסיק את האלימות בתמורה לשיפור התשתיות, החשמל והביוב ברצועה וכן הקמת תשתית לנמל או נמל תעופה. 
הדברים הועברו לאנשי המל"ל. עוזרו של היועץ לביטחון לאומי לקשרים דיפלומטיים מיוחדים אחראי על הקשר עם השניים. בשלב זה הוא מתעקש לראות את המכתב אך הרב מויאל מבהיר כי ההוראות שקיבל הן להעביר את המכתב ישירות לראש הממשלה, בנימין נתניהו. בעקבות זאת לא מגיע המכתב לידי ראש הממשלה והרב מויאל עזב את ישראל. 
לאחר פתיחת השגרירות והמהומות בעזה מועבר המכתב על ידי שר החוץ של קטאר לקושנר אך בשלב זה המצב בגבול הרצועה הסלים והאופציה כבר לא הייתה רלוונטית. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווח כי "הפגישה עם מויאל אכן התקיימה אך לאור השיקולים באותו זמן הוחלט שלא להשתמש בשירותיו של הרב מויאל כמתווך".