הבית הלבן פרסם את רשימת המנהיגים עימם ייפגש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם שתיערך בסוף החודש בניו יורק, ובין הפגישות ישנה גם אחת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.



בנוסף לנתניהו, ייפגש טראמפ עם מנהיגי קוריאה הדרומית, יפן, בריטניה, צרפת ומצרים. בלו"ז לא הייתה התייחסות לפגישות בין טראמפ ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, או לנשיא איראן חסן רוחאני, שנפוצו שמועות על כך שהנשיא מנסה לתאם עמם פגישות.



בשבת האחרונה אמר גורם אמריקאי בכיר כי הצוות הדיפלומטי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכין את הקרקע לחשיפת תוכנית השלום שלו עם או בלי השתתפות של הרשות הפלסטינית. צוות השלום למזרח התיכון, בהובלת ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא, וג'ייסון גרינבלאט, שליחו המיוחד לאזור, עדיין משלים את החלק הכלכלי של התוכנית, אותה החל להכין לפני 19 חודשים. 

"אנחנו בשלב של 'לפני שיגור' בתוכנית ועדיין צריכים לסגור את הקצוות, למרות שזה יכול לקרות בקרוב מאוד",  אמר הבכיר האמריקאי. "בעולם אידיאלי אנחנו רוצים להציג תוכנית בעת שתיתן לה את הסיכויים הטובים ביותר להצליח". כזכור, בשבועות האחרונים ארצות הברית הטילה מספר צעדי ענישה על הרשות הפלסטינית, בהם סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון וקיצוץ הסיוע האמריקאי ליהודה ושומרון ורצועת עזה ולסוכנות האו"ם לפליטים הפלסטינים אונר"א. טראמפ אמר בשבוע שעבר כי הקיצוצים נועדו להפעיל לחץ על הפלסטינים לגשת לשולחן המשא ומתן עם ישראל.