דימיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, התייחס הערב (שישי) למפגש בין הבכירים הרוסים למשלחת הישראלית בעקבות תקרית הפלת המטוס הרוסי בשמי סוריה, ואמר כי עדיין מוקדם לקבוע מה יהיה הצעד הבא של רוסיה. "זה מוקדם מדי לשאול על זה, צריך לשאול את משרד הביטחון", אמר פסקוב לכתבים במוסקבה בתשובה לשאלה על היחסים העתידיים בין ממשלות רוסיה וישראל.



תקיפה בלטקיה

כמו כן, פסקוב גם אישר כי הנשיא פוטין "מודע למידע" שהוצג בפגישה בפני הבכירים הרוסים, אך הוסיף כי ישנם "נתונים מיוחדים" שרק מומחים צבאיים יכולים לנתח. 


בתוך כך, הוא דחה את הדיווחים בתקשורת הישראלית לפיהם פוטין לא השיב לשיחות מנשיא סוריה, בשאר אסד, לאחר התרסקות המטוס. "זה לא נכון", אמר פסקוב, "אל תאמינו לדיווחים של אמצעי התקשורת הישראליים". 

המשלחת הישראלית, בראשות מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין, חזרה הבוקר ממוסקבה, שם הציגה את ממצאי תחקיר התקרית שגרמה להפלת המטוס הרוסי בשמי סוריה בלילה שבין שני לשלישי. המשלחת כללה קצינים מחיל האוויר, ראש זירה מאמ"ן, ארז מייזלר, קצינים מאג"ת ורמ"ח מבצעים.

לאחר חזרת המשלחת נמסר כי הדרג המדיני והצבאי נמצא בתיאום מלא. גורם צבאי בכיר ציין כי הוצגו במהלך הפגישות מסמכים על ההתבססות האיראנית בשטח סוריה, התקיפה בלטקיה ומהאירוע עצמו. הגורם הבכיר אישר שמערך הנ"מ הסורי ירה מעל 20 טילים מסוגים שונים, בהם טילי אס.איי 5 גדולים, שהם אלה שפגעו במטוס הביון הרוסי מסוג איליושין 20 והביאו להפלתו, ולמותם של 15 אנשי צוות שהיו בתוכו. לפי הגורם, מנגנון התיאום בין הצבא הרוסי לישראלי פעל היום בצהריים שוב באזור, בהצלחה, במסגרת "פעולה שגרתית".

עוד אישר הגורם כי משך הזמן שבו נורתה אש הנ"מ הסורית הייתה "רבה", כאשר לפי הממצאים של התחקיר היא נמשכה מעל ל-40 דקות: "רוב האש הסורית נורתה בזמן שמטוסי חיל האוויר היו כבר בשטחנו, והטילים שנורו לעבר המטוס הרוסי שוגרו בזמן שמטוסינו היו בנחיתה בבסיסם. הסורים ירו באירועים קודמים וגם באירוע הזה אש נ"מ באופן בלתי אחראי, לכל עבר, ובצורה שמסכנת את כל מי שטס באזור".

הגורם ציין כי המפגש המרכזי בין הצדדים, שנערך במשרד ההגנה במוסקבה עם קצינים רוסים בראשות מפקד חיל האוויר הרוסי, נמשך מספר שעות ובו הוצגה קלטת שמע מהקו החם שיש בין מפקדת חיל האוויר בקריה שבתל אביב לבסיס הרוסי חמימים שבסוריה: "ההודעה שלנו על הפעולה נמסרה יותר מדקה לפני התקיפה. השארנו להם עותק מההקלטה וכך גם את עיקרי התחקיר. הצגנו להם הוכחות על האתר שהותקף, על משמעות התקיפה ותוצאותיה. אנו בתחושה שהנתונים שלנו התקבלו באופן ענייני ושקוף. הטענה כאילו השתמשנו במטוס הרוסי כפרובוקציה אינה נכונה והוכחנו זאת".