ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בפתח המטוס לפני ההמראה לארה"ב לעצרת האו"ם כי "בשלוש השנים האחרונות ישראל נחלה הצלחה גדולה מאוד במניעת התבססות הצבאית האירנית בסוריה ומניעת ניסיונות להעביר נשק קטלני לאיראן וחיזבאללה. אין זה אומר שלא היו חריגות אבל בסך הכל היתה הצלחה גדולה מאוד. עשינו את זה בתאום מלא עם רוסיה. מאז האירועים הטרגיים של הפלת המטוס, שוחחתי פעמיים עם הנשיא פוטין הבעתי צער עמוק וכנה על  אובדן החיים". 



נתניהו המשיך והוסיף כי "הבוקר כינסתי את הקבינט קיבל עדכון מלא על האירועים האחרונים. גם שרי הקבינט משתתפים בצער העמוק של העם הרוסי. אנחנו נותנים גיבוי מלא לצה"ל. נמשיך לפעול למניעת ההתבבססות הצבאית האירנית בסוריה ונמשיך בתיאום הביטחוני בין צהל ורוסיה. סיכמתי עם פוטין שצוותי עבודה של צהל והצבא הרוסי ייפגשו בקרוב להמשך התיאום. נעשה מה שצריך כדי להגן על ביטחון ישראל".



במקביל לדבריו של ראש הממשלה פרסמה הקבינט המדיני ביטחוני הודעה בה נכתב כי "שרי הקבינט משתתפים בצער המשפחות ברוסיה והעם הרוסי על אובדן חייהם של צוות המטוס הרוסי כתוצאה מפעולה חסרת אחריות של הצבא הסורי. הקבינט מנחה את צה"ל להמשיך לפעול מול ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה תוך כדי המשך התיאום הביטחוני מול רוסיה".



הכותב הוא שליח מעריב לניו יורק