יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני נפגשה הלילה (רביעי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, במלון בו שוהים השניים בניו יורק במקביל לעצרת השנתית של האו"ם שנערכת בעיר. במהלך הפגישה, שמטרתה הייתה מניעת התדרדרות ביטחונית, ולא בעיסוק במשא ומתן מהעבר הזהירה לבני את אבו מאזן מהתדרדרות נוספת במצב, ואף מאובדן פתרון שתי המדינות.



במהלך הפגישה אמרה לבני לאבו מאזן כי "הסתגרות, מהלכים חד-צדדיים נגד ישראל ושבירת הכלים תהיה בבחינת בכייה לדורות. הם עלולים להוביל להתדרדרות בשטח, אבדן שליטה ולאבדן פתרון שתי מדינות הלאום. במקום חמאסטן, הרש"פ צריכה להתגייס לפתרון בעזה ובמקום לתקוף את ארה"ב - לחזור לשיח איתה. חומרת המצב מחייבת את כולנו לחפש דרכים שיביאו לרגיעה. בלי התבצרות של כעסים ועלבון".



עוד הוסיפה יו"ר האופוזיציה כי על הפלסטינים "חזור לשיח מול ארה״ב על בסיס עקרון שתי מדינות הלאום - מדינה פלשתינית מפורזת לצד ישראל, לא בגלל העונשים והקיצוצים התקציביים אלא למרות זאת, גם אם יש לך חששות וכעסים וגם אם אינך מסכים לכל התנאים", כשהיא מתייחסת ליחסים הקשים בין הממשל האמריקאי למוקטעה. "האופוזיציה בישראל ורוב הציבור בישראל תומכים בעיקרון שתי מדינות לאום אבל נתנגד לכל מהלך חד-צדדי בפורומים בינלאומיים נגד ישראל. מימון משפחות מחבלים והפעולות בבית הדין הפלילי בהאג - לא מקובלות, גורמות לאבדן אמון ומחזקות את הקיצונים", היא אמרה.



בסיום הפגישה אמרה לבני כי מטרתה הייתה "למנוע התדרדרות ביטחונית. גורמי הביטחון מתריעים שאנחנו בנקודת רתיחה בעזה וביהודה ושומרון, ומחובתי לעשות כל שביכולתי, עם ניסיוני וקשריי, על מנת לתרום לפתרון המשבר בעזה, לפעול נגד חמאס ולתת סיכוי לתכנית האמריקאית. עד עתה, הניסיונות מצד ממשלת ישראל, האמריקאים והמצרים לא צלחו לצערי", והוסיפה, "במקום האשמות הדדיות שמשרתות רק פוליטיקת פנים - צריך לפעול, הקיפאון משרת את הקיצונים. מנהיגים אמיצים חייבים להתייצב ולחתור לפתרונות שימנעו התפרצויות אלימות".



כזכור, ביום שישי האחרון נפגש בפריז יו"ר הרשות הפלסטינית עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. אולמרט ציין במהלך הפגישה כי אין חלופה לפתרון שתי המדינות וכי אבו מאזן הוא האדם המתאים ביותר לקיום תהליך השלום. "הוא האיש שיכול לעשות זאת ורוצה להשיג זאת. הוא נלחם בטרור כי זה חלק ממחויבותו להגיע לשלום. הוא מעולם לא דחה את התוכניות שהוצגו לו, לא אמר ‘לא’ ולא אמר ‘כן’. אם הייתי נשאר בתפקידי זמן רב יותר, היינו יכולים להגיע לפתרון", אמר אולמרט.