ראש התוכנית לדיפלומטיה ומומחה לארצות הברית באוניברסיטת חיפה, פרופ' אברהם בן צבי, התייחס היום (רביעי), בתוכניתה של אילה חסון ב-103fm, לנאומו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בפתיחת עצרת האו"ם בניו יורק. "דבריו עוררו לעג", קבע פרופ' בן צבי, והוסיף: "הקושי שלו היה ליישר בין האמירה 'אמריקה תחילה' לבין הקהילה הבינלאומית".

"טראמפ פתח את דבריו בהתייחס למצבה הכלכלי של ארצות הברית והפריחה חסרת התקדים של המדינה. הוא כמובן קצת הגזים ועורר גם צחוק של לעג באו"ם, ואז תקף את האומות המאוחדות בטענה שמציקים לו בזוטי דברים".

 

"הוא ניסה לפזר את הערפל ולהראות לציבור האמריקאי איזה נשיא נפלא הוא", המשיך המומחה מאוניברסיטת חיפה, שהסביר: "הקושי המרכזי שלו היה לנווט בין הצהרותיו לפיהן 'אמריקה ראשונה' בסדר העדיפות לבין הקהילה הבינלאומית. לכן, הוא גם הבהיר שיש לו מחויבות לסדר הבינלאומי".

בהתייחס לכך שפוטין ורוסיה הושמטו מהנאום, אמר: "מצד אחד יש את הקשר הרוסי ברקע, מצד שני הוא הוקיע את סין על השכר הלא הוגן והקדיש כרבע שעה מנאומו לוונצואלה. בכך הוא אומר בצורה מאוד מפותלת שהוא לא מקבל את ההתערבות הרוסית בבחירות, אך זה עדיין בגדר פרשנות. להערכתי, הוא לא היה צריך להיזהר בדבריו בנושא בגלל הקונטקסט הפלילי וניסיונותיו הנואשים להדיח את כל החוקרים בפרשה. למה הוא לא הזכיר את פוטין? סין היא האויב הגדול? יש כאן סתירה פנימית".