אראל סג"ל פתח את תוכניתו היום (רביעי) ב-103fm בהתייחסות לגזר הדין של הקומיקאי ביל קוסבי, הידוען הראשון שנשלח למאסר מאז תחילת קמפיין הרשת #Me_Too, ובהמשך התייחס להחלטת הרמטכ"ל לפתוח בוועדת חקירה בעקבות הדוח החמור שפרסם האלוף במיל' יצחק בריק בנוגע למוכנות צה"ל וכשירותו.



"כולנו ראינו התמונה של ביל קוסבי שנכנס לכלא באזיקים כשהוא בן 80", אמר סג"ל בפתח דבריו. "התגובה של דוברו מעניינת במיוחד, כשהוא השווה אותו לישו ולשחורים בארצות הברית. הוא הלך על קלף הרדיפה הדתי והגזעי. תחשבו מה היו עושים לישו אילו הוא היה שחור או אנס".



 


"בינתיים", הוסיף, "בישראל רבים התייחסו לציוץ של אורי קול שאמר שכל הגברים מטרידים מינית והודה בעצמו בהטרדה תוך כדי שקרא לכולנו לאתר את אלו שהטרדנו אותן מינית, להתנצל בפניהן ולדאוג שאף אחד לא יחזור על זה בעתיד. בציוץ שכתב ציין שכל גבר הטריד מינית בשלב כזה או אחר בחייו, גם אם בתמימות או מחוסר הבנה. כולנו, לטענתו, רצחנו את ישו וכולנו מטרידים מינית".

לטענת סג"ל, "ההתנהגות האנושית היא גדולה ומורכבת, לחלק את העולם לקבוצה של מטרידים ולא מטרידים יוצר הנחה כלשהי למטרידים עצמם. יש הבדל בין הטרדה מינית לבין ניסיון להתחיל באופן לא ראוי. הסיפור האמיתי כאן בעיני הוא חזקת החפות שחשובה כל כך במדינה דמוקרטית. מתוך כל אווירת ציד המכשפות שקיימת כיום מה שמעניין באמת היא העובדה שזה אותה הגברת בשינוי האדרת".

"למה הרמטכ"ל לא הקים ועדה מלכתחילה?"

"בהודעת דובר צה"ל נאמר הבוקר שלאחר התייעצות עם זרוע היבשה, הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, החליט לקיים בחינה סביב נושאים שעלו במסמך של נציב קבילות החיילים, אלוף (מיל') יצחק בריק, בנושא כשירות ומוכנות צה"ל", ציין סג"ל בהתייחסו לסוגיית הדוח של האלוף במיל' בריק.

לדבריו, "התגובה הראשונית של צה"ל לדוח שפרסם בריק הייתה פניקה תוך תקיפה אישית של בריק. כעת הרמטכ"ל החליט להקים ועדה. אם מלכתחילה הרמטכ"ל היה מקים ועדה ובודק את הנושא הפרשה הייתה נפתרת טוב יותר מאשר התקיפה הראשונית נגד בריק. למה היינו צריכים לעבור את זה?".