פרופ' אריה אלדד תקף היום (רביעי) את עסקת שליט וכינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו "רופס" בעקבות החלטתו לאשר אותה. בתחילת תוכניתו ב-103FM עם בן כספית, פתח אלדד בהתייחסות לעליית הצגת ילדים המבוססת על הסיפור "כשהכריש והדג נפגשו לראשונה", אותו כתב גלעד שליט ב-1997, כשהיה תלמיד בבית הספר היסודי. 

"אחד מנכדיי חזר אתמול מהצגת ילדים שנועדה לסתום חורים בלו"ז ולרוקן את כיסי ההורים. זו הייתה הצגה על פי הספר "כשהכריש והדג נפגשו לראשונה" - משהו שכתב גלעד שליט כשהיה בכיתה ה'. משל על ידידות לא אפשרית לכאורה בין כריש לדג ואיזה יופי הם למדו לשחק יחד, הם הפכו לחברים, כמה סמלי", סיפר אלדד.
"מילא שפרסמו את החרטא הילדותית הזו כשהוא היה בשבי חמאס, אז חשבו בני משפחתו שכל האמצעים כשרים לעורר את דעת הקהל, אבל עכשיו?", שאל אלדד. "ההגינות הייתה מחייבת שגלעד שליט היה כותב גירסא חדשה לסיפור ומגלה לילדים את האמת: שבחיים האמיתיים הכריש לא אכל אותו רק כי היה בישראל ראש ממשלה רופס שהיה מוכן לשחרר אלף רוצחים תמורתו, ורבים שילמו בחייהם תמורת השחרור שלו ממלתעות הכריש, והאמת היא שהכריש נשאר כריש גם אם הדג מקבל תמלוגים תמורת הפצת השקר שאומר ההפך".

רכב שב"ס ובו משוחררי עסקת שליט, ליד כלא עופר, דצמבר 2011. צילום: אורי לנץ
רכב שב"ס ובו משוחררי עסקת שליט, ליד כלא עופר, דצמבר 2011. צילום: אורי לנץ

 

בן כספית אמר לו: "אני פרסמתי בזמנו את כל מה שגלעד שליט אמר לקציני צה"ל כשהוא חזר. הוא בעצם סיפר שהוא הסגיר את עצמו ולא נלחם ואמר את האמת". אלדד השיב: "מישהו גוזר קופון על הזבל הזה עד היום". 

כזכור, במסגרת עסקת החילופין שנחתמה באוקטובר 2011, שחררה ישראל 1,027 אסירים ביטחוניים תמורת שליט, אז חייל צה"ל שהוחזק בשבי חמאס. בין האסירים ששוחררו היו 280 מחבלים שנשפטו למאסרי עולם על תכנון וביצוע פיגועי טרור.