המועמדים לראשות עיריית ירושלים, השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת זאב אלקין וחברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת בבירה, בה הכריזה על תמיכתה בזאב אלקין לתפקיד, ועל פרישתה מההתמודדות כמו גם על פרישתה מראשות רשימת "ירושלים" למועצה.



במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו השניים ציינה עזריה כי " אני מסירה מועמדות מראשות העיר כמו שהתחייבתי, ומגלה אחריות על העיר ירושלים ועל הציבור הציוני בעיר הזאת. אני גאה ושמחה בדרך שירושלמים ואני הלכנו בה, על ההזדמנות ההיסטורית להיות מועמדת אישה בירושלים, לפלס את הדרך לנשים הבאות אחרי, לפרוץ את תקרת הזכוכית ולגרום לכך שכל ילדה ונערה יכולות לדמיין אישה שתעמוד בראשות העיר ירושלים".



כחלק מהמהלך הודיעה עזריה כי היא מוותרת על מקומה ברשימה ובמקומה ישובצו במקומות 5 ו 6 חברי 'ירושלמים' . "לא ביקשתי לעצמי סידור עבודה ואין שום דיל. בחרנו בחירה ערכית ואני מפנה את הדרך לדור הבא של הנהגת ירושלמים שיהיה חלק משמעותי מסיעת השלטון".



בהמשך מסרה כי "החברים בירושלמים דנו בשבועות האחרונים במי הכי נכון לתמוך. בדקנו את המספרים המוחלטים בירושלים: חילונים, חרדים, מסורתיים ודתיים. ולמי מקרב המועמדים הציוניים, שמייצגים את הציבור הציוני יש סיכוי אמיתי לנצח. בחנו היטב שני מועמדים לראשות העיר כדי להבין במי נכון לתמוך".



"שני קריטריונים מרכזיים היו לנו", הוסיפה, "האחד הסיכויים להיבחר לראשות העיר, והשני היכולת לנהל את העיר. בעניין הסיכויים עפ"י המספרים בירושלים, המועמד היחיד בקרב הציבור הציוני שהוא בעל סיכויים אמיתיים לנצח גם בסיבוב ראשון וגם בשני, הוא זאב אלקין". אלקין עצמו קרא למתמודד עופר ברקוביץ' לפרוש גם הוא מהמרוץ ולהצטרף אליו.