מלך ירדן עבדאללה השני התראיין הלילה (חמישי) ברשת "פוקס ניוז" האמריקאית, והדגיש כי "ללא ארצות הברית לא ניתן להגיע להסדר שלום בין ישראל לפלסטינים". המלך הוסיף כי "פתרון המדינה האחת הוא אסון לכל האזור ומהווה בעיה מרכזית לישראל, מאחר שאז יתקיים משטר אפרטהייד". 


"הנשיא טראמפ, מאז יומו הראשון בממשל, התחייב להגיע לפתרון צודק ומאוזן לפלסטינים והישראלים, כדי להמשיך את תהליך השלום", החמיא המנהיג הירדני, שהוסיף: "אנחנו לא יודעים מה תוכן תוכנית השלום שלו, וזה חלק מהבעיה אשר מונעת מאתנו להתערב או לסייע. מה שאני חושש ממנו הוא מעבר מפתרון שתי המדינות למדינה אחת. מדובר בפתרון שהוא אסון לכולם". 
 
לדבריו, "אנחנו מבינים את סיבת התסכול בצד הפלסטיני, והשאלה היא איך אפשר לבנות גשרים של אמון בין הפלסטינים לארה"ב. לא משנה מה יגידו, אין אפשרות להגיע לפתרון של שתי מדינות או הסכם שלום ללא ארה"ב. בזמן הנוכחי אמריקה מדברת אל צד אחד ולא לצד השני, וזה מצב של קיפאון שאנו נמצאים בו". 

כמו כן, הוא אמר כי "הנשיא טראמפ הוא אדם ישר, ולכן התנהלותו מביאה לדחיפה חדשה לתהליך השלום. כשאמרתי לנשיא שאם נלך לכיוון של מדינה אחת זה יביא למכלול של בעיות לכולנו - הוא הבין מיד את עומק הבעיה והתבררה לו התמונה. הוא החליט שאנחנו צריכים לפעול למען פתרון שתי המדינות. פתרון המדינה האחת מהווה, לדעתי, בעיה במיוחד לישראל, בכל הקשור להגדרתה. האמת היא שאם זה יקרה אנחנו נצפה במשטר אפרטהייד, ולכן יש תומכים רבים של ישראל בחו"ל שמודאגים מהמסלול שבו הולכת ישראל". 
 
אבו מאזן ונתניהו. "לא יהיה שלום בלי ארה"ב". צילום: קובי גדעון, לע"מ
אבו מאזן ונתניהו. "לא יהיה שלום בלי ארה"ב". צילום: קובי גדעון, לע"מ

המלך עבדאללה נשאל אם אפשר להחזיר את פתרון שתי המדינות למסלול הנכון מבחינתו, ואם אפשר להגיע לפתרון צודק, המקובל על שני הצדדים, וסיכם: "פתרון המדינה האחת הוא תסריט אימה עבור כולנו".
בראיון המיוחד שהעניק המנהיג הירדני לרשת האמריקאית, הוא התייחס גם לעניין האיראני, ואמר כי "מה שאיראן עושה באזור אינו לטובת אף אחד". הוא הוסיף כי מטרת טהרן היא "להישאר קרוב לים התיכון, ולכן היא תמשיך לגרום לבעיות באזור. החזון של איראן הוא להשפיע ולהטביע את חותמה באזור".

עבדאללה אף הגדיר את תהליך התפשטותה של המדינה בשם "הסהר האיראני": "הם מתרחבים בעיראק, סוריה, לבנון, וכמו שאמרתי גם בתימן. כמו כן, אנחנו שמים לב לנוכחות שלהם גם באפריקה". בהתייחס לארגון המדינה האסלאמית, אמר המלך כי "דאעש הובס בסוריה ובעיראק, אך עדיין לא חוסל לגמרי".

על פתרון המשבר בסוריה, הוסיף: "אנו פועלים בכיוון פתרון. לפעמים המדיניות משתנה, מה שמעכב את הפתרונות לעתים. בדרום סוריה יש לנו הסדר עם רוסיה והמשטר הסורי לגבי היחסים עם האיראנים, ולמרות התקלות בשבועיים האחרונים, אני תקווה שהדברים יחזרו אל מסלולם הנכון. אנחנו פועלים יחד ויודעים שמה שעושה איראן אינו אינטרס של אף אחד, שכן החזון האיראני או המטרה היא להיות קרובים לים התיכון, ולכן הם עושים כל מאמץ להישאר באזור וליצור בעיות".