נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בעצרת האו"ם ה-73 בניו יורק הסתיים. בפתח דבריו, ביקש להעביר מסרים של שלום, ואז אמר: ״בימים כאלה אשתקד, באתי אליכם וביקשתי חופש, עצמאות וצדק לבני העם שלי שנגרם לו עוול מאז החל הכיבוש לפני 51 שנים. אני חוזר אליכם כאשר הכיבוש הקולוניאלי נמצא על החזה שלנו, ומפריע לנו להרים את המוסדות של המדינה העתידית שבה הכיר האו״ם ב-2012״.



"אנחנו נגיע למדינה פלסטינית העצמאית בדרכי שלום, כי הסוגיה שלנו צודקת", המשיך אבו מאזן. "אש"ף קיבל החלטה לדון מחדש בהסכמים שנחתמו עם ממשלת ישראל".



שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לנאומו של יו"ר הרשות וכתב בחשבונו בטוויטר כי "נאום אבו מאזן היה נאום 'דובי לא לא'. זו הייתה ספירת מלאי של כל העלבונות והאכזבות מהיום שהוא נולד. במקום להשיב ליד המושטת להסדר של ישראל וארה"ב, כל מה שמעניין את אבו מאזן זה לסגור חשבונות ולדרדר את האזור לעימות. נעמוד נחושים מול כל ניסיון לפגוע בחיי אזרחינו ונגבה את המחיר מהאחראים".



שר החינוך ויו״ר ה"בית היהודי", נפתלי בנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״נאום אבו מאזן מזכיר לכולנו עובדה בסיסית אחת: עם שמקדש רוצחים ומנהיג שמממן מחבלים לעולם לא יזכו במדינה פלסטינית בלב ישראל. אנחנו כאן בשביל למנוע זאת״.



סגן יו"ר הכנסת והח"כ בצלאל סמוטריץ' ממפלגת הבית היהודי : "יפה שהשקרן הפתלוגי הזה אומר פעם אחת את האמת: הסיפור בחאן אל אחמר הוא לא סיפור של זכויות אדם ולא נעליים. הוא מאבק לאומי אסטרטגי שהערבים מנהלים בגיבוי אירופאי על השליטה במרחב אדומים ועל השאלה האם יהיה רצף טריטוריאלי ערבי מצפון לדרום או רצף יהודי מירושלים לים המלח שימנע רצף ערבי".



שר הבינוי והשיכון, הח"כ יואב גלנט מ"כולנו" כתב: "אבו מאזן מטיף לשנאה - מי שקורא למחבלים ולרוצחים גיבורים אינו יכול להיות פרטנר לחיים משותפים. מחמוד עבאס צריך להפנים את העובדות הפשוטות - ישראל היא מדינה ציונית יהודית חזקה ומשגשגת וירושלים היא בירתה הנצחית".