ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשא הערב (חמישי) נאום בעצרת האו"ם השנתית בניו יורק. בנאומו, התמקד נתניהו בעיקר בנושא האיראני, תוך שהוא חושף לראשונה מתקן גרעיני נוסף שהחביאה איראן בטהרן. לקראת הסיום, התייחס לדברים שאמר אבו מאזן זמן קצר לפניו, הדגיש כי ישראל אינה מדינה גזענית והוסיף כי הוא גאה בהישגיה פורצי הדרך.



פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית הגיבו לנאומו של נתניהו, חלקם החמיאו ובירכו על הנאום המוצלח, ועל חלקם לא הותיר הנאום כל רושם. שר החינוך ויו"ר "הבית היהודי "נפתלי בנט כתב בחשבונו בטוויטר: "נאום מצוין של ראש הממשלה בה פרש את איוולת מדיניות הפייסנות כלפי איראן, את צביעות המוסדות הבינלאומיים כלפי ישראל ואת זכותו הטבעית של העם היהודי על ארצו".



הפוליטיקאי אהוד ברק הגיב לנאום ואמר: "נאום רהוט, זחוח ויהיר באו״ם. המליאה חצי ריקה. מחיאות הכפיים מפינת הישראלים. הקהל האמיתי - בישראל. אמריקה מרותקת לדרמה בקונגרס. בולט השימוש המופקר בחומרי ומקורות מודיעין. לא למבצעים, לדיבורים. משלמים ועוד נשלם מחיר. אבל מצאנו את הנציג הבא שלנו לאו"ם. רק שיגמור את המשפטים בלי קלון".



הפוליטיקאי גדעון סער: "נאום פנטסטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו״ם. נאום החושף באופן חד ואפקטיבי  את השקרים והחולשות של אויבינו".


חבר הכנסת איימן עודה מ"הרשימה המשותפת" מתח ביקורת על נתניהו כשכתב בטוויטר: "ראש הממשלה המסית בהיסטוריה מתרברב בשוויון אזרחי. ראש הממשלה סרבן המשא ומתן מספר על נכונות לשלום. מדבר יפה ומנופף בשלטים ואז חוזר לדרכו המשסה, המפלה והגזענית. אין סיבה להתפעל ממופע השקרים הזה".



שר הבינוי והשיכון, ח"כ  יואב גלנט מ"כולנו": "נתניהו מציב פעם נוספת מראה צלולה ובהירה מול פרצופן הצבוע של מדינות העולם התומכות במשטר הגרעין הרצחני של איראן. המסר של ממשלת ישראל לרודנים באיראן הוא חד משמעי: אנחנו יודעים מה אתם עושים, והיכן אתם עושים זאת. נדע להגן על עצמנו ולהכות בעוצמה את הפוגעים בנו".



שגריר ישראל לאו״ם דני דנון: ״בנאום חד, ראש הממשלה הציב מראה בפני מדינות העולם וחשף את מכונות הטרור האיראניות שלא מפסיקות לפעול בזמן שרוחאני עוצם את עיני העולם בתחבולות. האו״ם צריך להצטרף לדרך הנכונה ולבלום את המשטר האיראני״.



יו"ר "מרצ" ,תמר זנדברג, קראה לנתניהו לנצל את ההזדמנות וליזום שיחה עם אבו מאזן :"נאום ארוך עם הרבה מילים, ורק שתיים חסרות: שתי מדינות. שום בשורה ושום חזון בנושא הכי חשוב ושהכי בשליטתנו. נתניהו, אבו מאזן ואתה נמצאים באותו בניין. נצל את ההזדמנות להיפגש איתו, ולהתחיל משא ומתן רציני".



שרת החינוך והתרבות מירי רגב: "התרגשתי להיות נוכחת בנאום החזק והעוצמתי של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. אני גאה שהוא ראש הממשלה שלנו ששומר בתקיפות על האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של מדינת ישראל. יישר כח ראש הממשלה נתניהו".

סגן השר וחבר הכנסת מ"כולנו", מייקל אורן: "בדומה לדניאל בגוב האריות, נתניהו נכנס לבניין האו"ם ונלחם על האמת. האמת על איראן הרצחנית, האמת על העסקה הגרעינית ההרסנית והאמת על המימון הפלסטיני לטרור. בנוסף, גם על האמת של ישראל להגן על עצמה ולרדוף שלום. ובדיוק כמו דניאל, ראש הממשלה צודק".