בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, אמר היום (ראשון) בראיון ל"אל חליג' אונליין" כי מדינות ערביות לוחצות על מנת ישראל לצאת מלחמה ברצועת עזה. א-זהאר טען כי בתוכנית משתתף גם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "עבאס רוצה מלחמה על עזה בלחץ מספר מדינות ערביות, שדוחקות בישראל לצאת בתוקפנות חדשה נגד הרצועה", הוא הסביר.


בכיר ארגון הטרור השולט ברצועה סרב לדבר על פרטי התוכנית, אך הדגיש כי אבו מאזן הולך לבצע צעדים חדשים נגד הרצועה, ובהם משיכת הכספים מהבנקים והפסקת העברת המשכורות לפקידים של פתח ואלו של הרשות ברצועת עזה. לדבריו, הוא עושה זאת על מנת שתושבי הרצועה יתעמתו עם חמאס, ואם לא יעשו כן יופעל לחץ מצדו ומצד מספר מדינות ערביות על ישראל כדי שתפעל בתוקפנות נגד עזה. הוא הוסיף וטען כי מי שמעכב את הסרת המצור מעל הרצועה הוא אבו מאזן, לצד ישראל. 
א-זהאר הסביר כי ביקור בכירי חמאס בקהיר, בנערך בימים אלו, נועד לדון בפיוס הפנים פלסטיני עם חמאס, ולא מדובר בו על הצגת הסכמים חדשים לגבי הפיוס. לטענתו, חמאס התמקד ביישום הסכמים קודמים, ובהם הסכמי 2011 ו-2017, ולא ביותר מזה.

הנהגת חמאס בקהיר. צילום: AFP
הנהגת חמאס בקהיר. צילום: AFP


כמו כן, הוא הדגיש כי נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית באו"ם היה "שלילי ולא קרא לפתרון". לדבריו, עבאס "משחק משחקים מלוכלכלים שאינם יאים לו, ואין תקווה להשיג את הפיוס כל עוד הוא יישאר בתפקידו". 

חבר הנהגת הארגון הוסיף כי אבו מאזן המציא את סיפור ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, ברצועת עזה, אולם, לדבריו, "המזימה נחשפה והובילה אותנו לחשוף את דרכי המבצע היזום ואת השמות שעמדו מאחוריו. הם הועברו בבית המשפט". 
א-זהאר התייחס גם לצעדות השיבה ואמר שהם יימשכו, ללא קשר ללחצים והאתגרים הצפויים בעתיד, וטען שיפעל להשגת המטרות שלהם. לדבריו, :מה שיעשה הנשיא האמריקאי, וסוכניו באזור, לא משנה. הצעדות יימשכו עד להשגת המטרות והמשך האחיזה בזכות השיבה ושבירת המצור על רצועת עזה. בטווח הקצר המטרה היא הסרת המצור ובטווח הארוך המטרה היא המשך ההתנגדות עד שחרור פלסטין". 
על עסקת חילופי אסירים עם ישראל, אמר הבכיר הפלסטיני כי "על ישראל לשלם את המחיר לפני שתראה את חייליה". לדבריו, "על ישראל לשחרר את האסירים שנעצרו לאחר עסקת שליט, ולאחר מכן יהיה אפשר לשבת כמו שישבנו בעסקה הקודמת, להציב את התנאים שלנו עד להשגת הסכם, לפיו משחררים את האסירים הפלסטינים מבתי הכלא הישראלים, ואת מה שיש לנו נעביר לישראל".