ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שני) לסיור משרד החוץ הלבנוני שנועד להפריך את דבריו בעצרת האו"ם. "חיזבאללה משקר במצח נחושה לקהילה הבינלאומית באמצעות סיור סרק תעמולתי של שר החוץ הלבנוני, שלקח שגרירים למגרש הכדורגל, אך נמנע מלקחת אותם למפעל התת-קרקעי לייצור טילים מדויקים שנמצא בצמוד לו מתחת לקרקע", תקף נתניהו.

עוד הוסיף: "שישאלו את עצמם השגרירים מדוע המתינו שלוש יממות עד שביצעו את הסיור. כדרך קבע חיזבאללה דואג לנקות את השטח באתרים שנחשפו. מצער שממשלת לבנון מקריבה את שלום אזרחיה בחיפוי על חיזבאללה שלקח את לבנון כבת ערובה לתוקפנותו נגד ישראל".
שיגור טילים איראניים לעבר סוריה

כזכור, משרד החוץ בלבנון ערך היום סיור של שגרירים מערביים באתר הסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בביירות, לאחר שנתניהו  אמר כי הוא מכיל טילים מדויקים של חיזבאללה. "דברי נתניהו מעל הבמה הבינלאומית החשובה ביותר אינו דבר פשוט", אמר לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני גורם מדיני בביירות. "הזמנו את נציגי המדינות כדי להפריך את הטענות".

שר החוץ הלבנוני במהלך הסיור. צילום: רויטרס
 
מקורות דיפלומטיים רוסיים אמרו לעיתון, המקורב לחיזבאללה, כי "דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, בתגובה לנאומו של נתניהו באו כהקדמה נגד כל תוכנית של ישראל לתקוף את לבנון. שכן, כל מתקפה כזו עלולה להביא לפיצוץ המצב לא רק בלבנון אלא באזור כולו, ותעכב את המאמצים להשבת היציבות".
 
בלבנון דחו את טענות  ראש הממשלה. שר החוץ הלבנוני ג'בראן באסיל אמר כי "ישראל ממציאה פעם נוספת תירוצים כדי להצדיק תקיפה, ומהיכל הלגיטימציה הבינלאומית מתכוננת להפר את ריבונותן של מדינות, בעוד שהיא שוכחת שלבנון הביסה אותה ואת תוקפנותה, ושיהירותה ו'ידידותיה החדשות' לא יועילו לה גם הפעם".
 
בנאומו בעצרת השנתית של האו"ם בני יורק אמר נתניהו, כי "חיזבאללה משתמש באנשים התמימים בביירות כמגנים. הם בנו מתקני טילים ליד מתקן התעופה של ביירות. הינה תמונה ששווה 1000 טילים", אמר נתניהו, והציג תמונה המציגה את מתקן טילים בלבנון. "תראו את זה, צמוד למתקן יש מגרש כדורגל. יש לי הודעה לחיזבאללה - ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים, ולא תיתן לכם להתחמק מזה".
 
"הניסיון של איראן לקשור את ישראל לפיגוע בדרום איראן הוא מגוחך"

בנוסף, ברקע ההאשמות האיראניות כי ישראל וארצות הברית היו מעורבות בפיגוע הירי בשבוע שעבר בדרום המדינה. נתניהו אמר כי "הניסיון של איראן לקשור את ישראל לפיגוע בדרום איראן הוא מגוחך. העובדה שכתוב על הטילים ששיגרה לסוריה 'מוות לישראל' - מוכיחה הכל".כזכור, משמרות המהפכה של איראן הודיעו כי שיגרו הלילה טילים לעבר מזרח סוריה - בתגובה לפיגוע שהתרחש לפני כתשעה ימים במצעד הצבאי בעיר אהוואז באיראן. בהצהרה נאמר כי שישה טילים שוגרו ושבעה מטוסים הטילו פצצות לעבר מטרות צבאיות. לפי הדיווחים, מספר בני אדם נהרגו בתקיפה, אך טרם נמסר אישור רשמי לכך.על פי הדיווחים באיראן, שישה טילים ששוגרו ממערב המדינה חצו את עיראק ופגעו ביעד באזור אבו כמאל שבמזרח סוריה. רשת "אל-מיאדין" המקושרת לחיזבאללה ציינה כי השיגור "מעביר מסר ברור לארה"ב, ישראל וסעודיה". משמרות המהפכה טענו  כי הטילים שנורו פגעו ביעדים אליהם כוונו, וכי מספר לוחמים ומנהיגים נפגעו בעקבות התקיפה. 

שיגור הטילים האיראנים לעבר סוריה. צילום: רשתות ערביות

סרטון שפורסם בכלי תקשורת באיראן הציג כביכול את הטילים ששוגרו. על אחד מהם נכתב: "מוות לארה"ב, מוות לישראל ומוות לסעודיה". בחודש שעבר ביצעו ארבעה חמושים פיגוע ירי במהלך מצעד צבאי באהוואז שבדרום מערב איראן. לפי דיווח בסוכנות הידיעות "פארס", שלושה מהחמושים נורו למוות במהלך האירוע.
רוב התושבים בחבל אהוואז בו אירע הפיגוע הם ערבים סונים שמוחים כבר תקופה ארוכה נגד המשטר בטהרן. כעבור מספר שעות דאעש קיבל  אחריות לביצוע הפיגוע. למרות זאת, האיראנים הפנו אצבע מאשימה לארה"ב ולישראל. שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס לפיגוע ואמר כי "משטר זר גייס, אימן וחימש את הטרוריסטים. איראן תגיב במהירות ובנחישות על מנת להגן על אזרחים איראנים".

הפיגוע באיראן. צילום: AFP
 בעקבות הפיגוע זימנה טהרן את שגרירי בריטניה, הולנד ודנמרק לשיחה, בה הביעו האיראנים בפני השגרירים את מחאותיהם על כך שהמדינות הללו "אפשרו לחלק מחברי קבוצת הטרור שביצעו את המתקפה לשהות בשטחן". נשיא איראן, חסן רוחאני, תקף את ארה"ב בעקבות האירוע ואמר: "המדינה הזו מתנהגת כמו בריון, ומאמינה שהיא חסינה בפני הכל. היא מנסה לגרום לחוסר יציבות באיראן, אך לא תצליח בכך".