המלחמות הפוליטיות נמשכות: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל את שר החינוך נפתלי בנט, זאת לאחר שהאחרון יצא נגד התנהלותו וטען כי הוא "השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס". יו"ר ישראל ביתנו טען כי "מדינת ישראל נמצאת בתחתית הסולם בנושא החינוך בתקופתו", והוסיף: "הוא מוכן להקריב את הביטחון כדי להרוויח מנדט אחד". זמן קצר לאחר מכן השיב בנט: "ליברמן שכח מה זה להיות ימין". 

לדברי השר, "חבל ששר החינוך לא מדבר על הסכם בנט-דאעש. אמרתי בעבר - אני לא מאמין בשום הסכם עם חמאס או הסדרה עם הארגון. יש מגעים, אני לא מאמין בהם ולא חלק מהם. הצעתי מה לעשות מול חמאס מול חברי הקבינט, ודווקא שם ראיתי שנפתלי בנט אומר בדיוק הפוך ממה שהוא אומר בציבור. זה הכל דברים קטנים". 
"מה שצריך לדבר עליו, יש לדבר עליו בתוך הקבינט", הוסיף ליברמן. "זה ברור שבנט פתח בקמפיין בחירות, וזה הגיע לאבסורד. נתניהו נפגש בניו יורק עם נשיא ארה"ב, ומה בנט עושה? תוקף את ליברמן. מה קשור ליברמן למפגש של נתניהו בניו יורק? זו אסטרטגיה שלו, מזל שלא האשים אותי בהתחממות כדור הארץ או בהפסדים של ברצלונה. במערכת הבחירות הקרובה הוויכוח יהיה בין ימין משיחי לימין אחראי. הוא רוצה להעניק לרבבות פלסטינים אזרחות ולתת להם ביטוח לאומי. הוא פרסם את תוכנית היציבות שלו, והוא מדבר על הענקת אזרחות ישראלים לרבבות פלסטינים".
 
הסיור לדיפלומטים בלבנון. "יש לנו מידע רב שטרם פורסם". צילום: רויטרס
הסיור לדיפלומטים בלבנון. "יש לנו מידע רב שטרם פורסם". צילום: רויטרס


"בניגוד לנפתלי בנט, שגר ברעננה, אני חי שנים רבות בנוקדים במדבר יהודה, ואני יודע מה התחושות", המשיך שר הביטחון. "כשאני לוקח את תוכנית האופציות של סמוטריץ', שמציע לתת אזרחות לכל התושבים ביו"ש או לתת להם כסף כדי שיהגרו למדינות ערב.. יש פה באמת ימין משיחי סהרורי. קודם שבנט ימגר את האלימות בבתי ספר ואחר כך שידבר על הביטחון. נפתלי בנט בורח מנושאי חינוך שהוא אחראי עליהם, כשהוא יודע שאנחנו נמצאים בתחתית הסולם. מדינת ישראל נמצאת תחת נפתלי בנט בתחתית הסולם בתחום החינוך. הבן אדם הזה מוכן להקריב את הביטחון והחינוך בשביל להרוויח מנדט אחד. הוא מתעסק רק בפוליטיקה, לא בביטחון ולא בחינוך".
 
כמו כן, הוא לא שכח לעקוץ גם את ח"כ יואב גלנט, שהכריז כי הוא המועמד הראוי ביותר לתפקיד שר הביטחון: "גלנט צריך להתייעץ קודם עם כחלון לפני שהוא מכריז שהוא רוצה להיות שר הביטחון".

בהתייחס לחשיפה בנושא המפעלים לייצור טילים מדויקים בלבנון, אמר: "זה לא במקרה שהזמינו עיתונאים לסיור, 72 שעות אחרי החשיפה. ואני אומר לך - יש לנו עוד מידע נוסף רב. נסראללה אמר בנאום האחרון שלו שיש לארגון שלו נשק מדויק וטילים מדויקים. זה אחד הדברים החמורים שקורים מסביבנו וגם שם נטפל בצורה נכונה כמו שצריך, ומתי שצריך. יש מידע נוסף על אותם ניסיונות לייצר נשק מדויק בלבנון, ואנחנו נפרסם את זה בעיתוי הנכון". 

כשנשאל האם יש להיערך למבצע בעזה, אמר: "בוא נציין את הצד השני. שבעה מתפרעים נהרגו ומעל 500 נפצעו, בעוד שאף יהודי לא נשרט. בכל הפרמטרים הכי רגישים אנשים מבינים שיש פה מערכת ביטחון אחראית, שמבינה מה היא עושה. חמאס מסלים כי הוא מאבד את השלטון ואת תמיכת הציבור, ולכן מנסה לנתב את כל הזעם כלפי מדינת ישראל. הוא יודע שהוא נכשל ולא רוצה לקחת אחריות על הכשלון שלו". 

בנט: "לליברמן יש מדיניות שמאלנית"
 
שר החינוך נפתלי בנט לא נותר אדיש לדבריו של שר הביטחון, והשיב לו מאוחר יותר בראיון בגל"צ: "מזה חצי שנה תושבי הדרום מתמודדים עם מטר בלתי נגמר של בלוני תבערה. המדיניות שליברמן מוביל היא מאוד חלשה, הפוכה ממשלת ימין ושולחת מסר לחמאס שיגביר את הפעילות שלו. אני העברתי מסר שיש לירות בכל פלסטיני שמשגר בלון תבערה, ולצערי ליברמן מוביל מדיניות מאוד חלשה". 
 
כשנשאל מדוע הוא לא מבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו באותו אופן, ענה: "מי שאחראי על הביטחון הוא אביגדור ליברמן. אבל לכולם יש אחריות, גם לי". 
 
כמו כן, הוא הוסיף כי "בסופו של דבר המדיניות של הממשלה נקבעת על ידי עוצמת השותפים. הרבה פעמים אנחנו מצליחים להשפיע על זה ולפעמים לא. המדיניות מול עזה היא מדיניות שמאלנית ברמה הביטחונית. אין הבדל בין שום שר ביטחון בשנים קודמות לבין מה שקורה עכשיו. אנחנו לא יורים במשגרי בלוני נפץ ונותנים להם יום-יום להגיע לגדר, להציב דגלי פלסטין ולהציב מטענים, והתגובה שלנו חלשה. זה יוביל בסוף להתלקחות כוללת". 
 
לדבריו, "רק בסוף השבוע האחרון מאות מטענים ורימוני יד נזרקו לעבר כוחות צה"ל. הצבא פועל על פי הנחיות הדרג המדיני, מי שאחראי על המדיניות בנושא הוא שר הביטחון. הבלגה וחולשה תוביל להסלמה, וזה בדיוק מה שקורה, בין אם אתה מדווח על זה ובין אם לא. תושבי הדרום חשים את זה. מדובר במטעני נפץ שנזרקים על הגדר ופירוק חלקים מהגדר. הם רואים שמי שהבטיח שיחסל את הנייה מגיב בצורה מאוד חלשה. ליברמן יכול לתקוף אותי מהיום עד שנה הבאה, זה לא משנה. אני רוצה להוביל למדיניות עוצמתית ולא לתגובה כל כך רפה כמו שהוא מוביל". 
 
את דבריו חתם באומרו כי "כל הציבור בישראל יודע שראש הממשלה הבא הוא נתניהו. השאלה היא האם ימשכו אותו שמאלה. בסוף, מה שיקבע אם אתה מצביע ימין ומקבל ימין זה העוצמה היחסית של השותפים, ולכן אנחנו חייבים להיות מאוד חזקים. ליברמן שכח מה זה להיות ימין. אנחנו נמשיך להביא מדיניות ימנית לשולחן".