לא משנים את דעתם: "החזרת שגרירות פרגוואי לתל אביב היא 'נושא סגור' מבחינתנו", כך אמר הלילה (שלישי) שר החוץ של המדינה הדרום אמריקאית, לואיס אלברטו קסטיליוני. השר שב ואמר כי ההחלטה להוציא את השגרירות מירושלים התקבלה בהתאם לחוק הבינלאומי. "זאת החלטה של המדינה, של הממשלה. החוקה מבהירה כי הממשלה היא שאחראית ליחסים הביbלאומיים של המדינה", אמר קסטיליוני במסיבת עיתונאים.

השר סיפר כי במהלך הנסיעה של הנשיא מריו בניטז ושלו לעצרת האו"ם בניו יורק, הוא נפגש עם משלחת של ארגונים יהודיים כדי להסביר את ההחלטה שהתקבלה באסונסיון והדגיש את "החיבה העמוקה" של פרגוואי לישראל ולקהילה היהודית.
קסטיליוני אמר עוד כי פרגוואי מקווה שתהיה לה נוכחות הולכת וגדלה בישראל והוסיף כי יחסי המסחר בין המדינות נמשכים כרגיל, כשהוא מתיייחס בעיקר ליבוא בשר מפרגוואי.

כזכור, ההחלטה של הממשלה החדשה באסונסיון התקבלה לפני כחודש, זמן קצר לאחר כניסתה לתפקיד, זאת לאחר שבחודש מאי הגיע לישראל הנשיא הקודם, הורסיו קרטס, כדי להשתתף בטקס חנוכת השגרירות בירושלים. בתגובה לצעד של המדינה הדרום אמריקאית, נקט ראש הממשלה בנימין נתניהו בצעד חריף כשהורה לסגור את השגרירות הישראלית במדינה והחזיר את השגריר שם להתייעצויות. "ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה החריגה של פרגוואי שתעיב על היחסים בין המדינות", נאמר בהודעת משרד החוץ.