העימות בין נפתלי בנט ואביגדור ליברמן מתלהט ונדמה כי השניים החליטו לא לפספס הזדמנות לתקוף אחד את השני. לאחר שבמהלך השבוע שעבר וגם הבוקר, מתח שר החינוך ביקורת על מדיניותו של ליברמן, האחרון השיב לו והחל למנות את כשלונותיו בתחום החינוך וטען כי יש תעמולת בחירות. בנט שוב לא נשאר חייב, ובריאיון לאריה אלדד ורוני בר-און ב-103FMהמשיך בניסיונות שלו לגרום למדיניות הקבינט להשתנות.

עזה לא הולכת לשום מקום טוב. איך אפשר לטפל בעזה. קראת לזה פעם הכתשה
"מתחילת הדרך, שהתחילו עפיפוני התבערה, אמרתי שצריך לירות עליהם כאילו הם משגרים קסאמים, ואם צריך להרוג - אז לעשות את זה. אם לא נעשה את זה, לא נגיע למטרה. באופן יומיומי יש חדירות, מפרקים את הגדר, וזה נובע ממדיניות שמאל של ליברמן, שמושך את כל הממשלה שמאלה, ומאפשר את הדבר הזה. אנחנו יכולים לעשות את הסוויץ', וכל מי שמסכן את אזרחי ישראל, צריך לירות בו".

גם בילדים צריך לירות? ולמה זה ליברמן ולא נתניהו? רה"מ קובע
"לא מדובר בילדים, אני רואה ונחשף לכל החומרים, מעט מאוד ילדים מעורבים בזה. רובם מחבלים שרוצים לרצוח. איך הייתם מרגישים אם היו מתעופפים בלוני נפץ מעל הבית שלכם? צריך להרוג מחבלים, זה א-ב. לשאלתך לגבי נתניהו - כולנו נושאים באחריות בקבינט, גם אני, לכן אני קורא לשנות את המדיניות.

"הוא ראש הממשלה, ויהיה גם בבאה, ומה שקובע בה, זה העוצמות. אנחנו, עם שמונת המנדטים לא תמיד מצליחים לחולל את מה שאנחנו רוצים. שינינו מציאות בצוק איתן, ועכשיו אנחנו מנסים להפוך את המדיניות הזאת. ככה לא נלחמים. במשך חצי שנה מפירים לנו את הריבונות. אנחנו בקשר יומיומי עם אנשים מהעוטף וחיילים, וסומרות שיערותיי. המדיניות שלו היא מדיניות שמאל חד משמעית. זה לא אגרוף פלדה שאני מצפה לו".

אולי הוא חושש משתי חזיתות במקביל? אולי הוא רואה דברים אחרת? אולי משהו עוצר אותו. הוא לא יונת שלום צחורה
"אני לא פסיכולוג, ולא מנתח אותו. יש לנו עכשיו התמודדות משמעותית בצפון. בגלל זה צריך לכבות את הדרום כמה שיותר מהר. בסוף, אם לא נכבה את זה עכשיו, זה יחמם את הכל". 
היום אתה עושה את ה"הכתשה" שדיברת עליה, ומחר בבוקר אנחנו בעזה
"לא קראתי, בניגוד אליו, להיכנס לעזה או נתתי זמנים לחיסול. תאודור רוזוולט היה נשיא ארה"ב ואמר ש'מדיניות חזקה צריכה להחזיק מקל גדול ולדבר בשקט'. וכל ההצהרות על הנייה ועוד, זה פחות רלוונטי. צריך מדיניות של קיר פלדה ולהרוג מחבלים".
מה יהיה קודם, מלחמה או בחירות?
"חושב שאפשר להימנע ממלחמה במדיניות נגד חמאס. אנחנו צריכים מדיניות ימין חזקה, והיא תמנע את המלחמה הבאה".
על תחום החינוך אמר: "אנחנו עובדים חזק מאוד על יישום תוכנית להקפצת המדעים בפריפריה. הכל סביב הפריפריה בשנה הקרובה, אני נחוש לצמצם את הפערים, ואנחנו כבר בדרך לזה".
בר-און הוסיף: "כשהייתי שר האוצר, הציגו לי נתון שגרם לי לא לישון בלילה. ילד בת"א מקבל מהקופה הציבורית יותר מפי 3.5 מילד באופקים ונתיבות". 
"אתה צודק, ואת הפער הזה התחלתי לסגור. לקחתי את כל התוכניות הייחודיות, שמגיעות דווקא לרשויות החזקות, שמתי בדלי וחילקתי מחדש לאוכלוסיות החדשות, שם הם לא יכולים להרשות לעצמם את זה. באופקים, בשלומי, בכפר חב"ד, אנחנו רואים זינוקים אדירים בפיזיקה, מתמטיקה ועוד".
מתי מבוטל החופש באיסרו חג 
"שנה שעברה צמצמנו את חופשת הפסח לחמישה ימים, השנה, בנוסף לזה, אנחנו מצמצמים את חופשת החנוכה בחמישה ימים. מצמצמים חופשות, ודברים זזים מאוד יפה".