מהסיכול ועד הראיות: המידע שמקשר בין איראן לפיגוע שתוכנן נגד כינוס של האופוזיציה האיראנית הגולה הגיע מהמוסד הישראלי, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות כאן. אם אכן המידע על המעורבות האיראנית, שהסתיימה במעצר שישה אזרחים איראנים, ובהם גם דיפלומט, הגיע מישראל, הוא הצטרף למידע הראשוני שהביא לסיכול הפיגוע, שהגיע גם הוא מגורמים ישראלים.



כזכור, בחודש יוני סוכל ניסיון של המשטר האיראני לבצע פיגוע בכנס של ארגון אופוזיציה איראני גולה בצרפת. כוחות משטרה עצרו שישה בני אדם, בהם דיפלומט איראני בבלגיה, צרפת ובגרמניה לאחר חשיפת תא הטרור. כאשר נלכדו החשודים, בהם אזרחים בלגים ממוצא איראני, נמצאו בכליהם אמצעי קשר ומטעני חבלה.



כוח משטרה מיוחד בשדה התעופה אורלי
כוח משטרה מיוחד בשדה התעופה אורלי



"חקירה ארוכה, קפדנית ומפורטת"



מוקדם יותר היום הודיע המודיעין הצרפתי כי בפריז הגיעו למסקנה חד משמעית כי המודיעין האיראני הורה על ביצוע תקיפה מסיבית בפריז. בצרפת הבהירו כי האחראי לניסיון הפיגוע, אשר סוכל בחודש יוני השנה, הוא שר המודיעין האיראני בעצמו, סעיד מוגדאם. "מאחורי כל זה עמדה חקירה ארוכה, קפדנית ומפורטת, שאפשרה לנו להגיע למסקנה חד משמעית, שהאחריות לניסיון הפיגוע היא של משרד המודיעין האיראני", כך מסרו היום בצרפת.



דובר משרד החוץ האיראני אמר בתגובה לפרסום כי "אנחנו רוצים שהשלטונות הצרפתים יהיו מציאותיים לגבי הרפובליקה האיסלאמית של איראן. אנו מזהירים מפני הידיים הרעות, המנסות להרוס את היחסים ארוכי השנים בין איראן לצרפת, ולשאר מדינות אירופה".



בעקבות הדבר, בצרפת הקפיאו היום נכסים השייכים לשירותי המודיעין האיראניים ולשני אזרחים איראניים. כמו כן, המשטרה הצרפתית פשטה על מרכז אסלאמי שיעי ועל בתי מנהיגיו בצפון המדינה, זאת בשל חשד לפעילות טרור. בפשיטה עצרה המשטרה 11 בני אדם, ותפסה את נכסיו הכלכליים של המרכז, שבראשו עומד יחיא גואסמי, הידוע בדעותיו האנטי-ציוניות ובקשריו עם איראן. "זו פשיטה לסיכול טרור. פעילות המרכז תחת מעקב בשל תמיכה ברורה במספר ארגוני טרור ובתנועות שדוגלות ברעיונות המנוגדים לערכי הרפובליקה", נמסר מהמשטרה המקומית.



מהלך הקפאת הנכסים האיראנים הגיע היום למרות המחלוקת בין צרפת לארה"ב לגבי הפרישה מהסכם הגרעין עם איראן, כאשר צרפת היא בין המדינות האירופאיות התומכות בהמשך קיום מסחר עם איראן. עם זאת, בצרפת מסרו היום כי הקפאת הנכסים היה הצעד התגובתי האחרון כלפי טהרן.