בליכוד בודקים אפשרות לקידום יוזמת ראש הממשלה להורדת אחוז החסימה בסיועם של המחנה הציוני, מרצ והרשימה המשותפת. לדברי יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר, יש היתכנות למהלך גם אם מרכיבים בתוך הקואליציה מתנגדים לכך. "הסיכוי די גבוה, משום שיש תמיכה רחבה יחסית גם באופוזיציה", אומר ח"כ זוהר. "מבדיקות שעשיתי במרצ, בחלק גדול מהרשימה המשותפת ובמחנה הציוני יש תמיכה להורדת אחוז החסימה".
לדבריו, "הנושא חשוב משתי סיבות. הראשונה היא איחוד הרשימה המשותפת שהניב 13 מנדטים אנטי־ישראליים בכנסת. הורדת אחוזה החסימה יכולה להביא לפיצולם מחדש. הסיבה השנייה היא שיטת הבחירות בישראל. במצב הנוכחי קיימת חובה לתת ביטוי לכמה שיותר מהציבור. ככל שיהיו יותר רשימות, כך גם ייווצר פסיפס דעות רחב יותר בכנסת ישראל".
יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג אישרה אתמול כי היו אליה פניות בנושא מצד גורמים בליכוד ואמרה כי מרצ תומכת עקרונית בהורדת אחוז החסימה. "דיברו איתנו בכירים בקואליציה, יותר מאחד. הסברתי שיש לנו עמדה עקרונית להעדיף ייצוגיות על משילות, והמשמעות היא אחוז חסימה נמוך. אבל זה ממש לא אומר שנשתף פעולה עם כל גחמה של ביבי להצלת שלטון הימין".

דבריה עוררו ביקורת מצד ח"כ סאלח סעד מהמחנה הציוני, שתקף את ח"כ זנדברג על תמיכתה במהלך שמקדם ראש הממשלה. "עצוב שדווקא מרצ, מפלגה שרואה עצמה כערכית, נותנת חבל הצלה לראש הממשלה חסר הערכים והכושל נתניהו".
כזכור, נתניהו העלה לאחרונה בישיבת ראשי הקואליציה את האפשרות להורדת אחוז החסימה בחצי אחוז, כך שרף הכניסה לכנסת יהיה שלושה מנדטים ולא ארבעה כמו בכנסת הנוכחית. עם זאת, הוא הבהיר כי "זה חייב להיות בהסכמה של כולם. בלי הסכמה כזאת לא נתקדם בנושא".
להורדת אחוז החסימה מתנגדים, בין היתר, יו"ר ש"ס אריה דרעי, מחשש שהמהלך יכניס לכנסת את יריבו המושבע אלי ישי; יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, החושש מהליכה נפרדת של מפלגת תקומה; גם סגן השר יעקב ליצמן, שמודאג מהאפשרות שיהדות התורה תתפצל ודגל התורה תתמודד בבחירות בנפרד.