בכיר חמאס חשף היום (שבת) כי ישראל הסכימה לסייע בפתרון משבר החשמל ברצועת עזה, אך טען כי הרשות הפלסטינית היא זו שפוגעת במאמצים לשיפור המצב. אסאם אלדליס, סגן ראש "המחלקה המדינית" של חמאס, אמר כי קטאר העבירה מימון שיאפשר את המשך הפעלת תחנות הכוח ברצועה. לדבריו, הכסף הועבר לרצועה דרך האו"ם.



"ישראל הסכימה להעברת הדלק לתחנות הכוח בעזה", הא כתב בטוויטר, והוסיף: "הרשות הפלסטינית איימה על עובדי חברת התחבורה ועובדי חברת החשמל אם הם יאפשרו את הפעלת תחנות הכוח ליותר מארבע שעות". 

כזכור, אשתקד הטיל יו"ר הרשות, אבו מאזן, שורה של סנקציות כלכליות ופיננסיות על הרצועה, כחלק ממאמציו לאלץ את ארגון הטרור לוותר על השליטה ברצועה. ח'ליל אל-חיה, בכיר חמאס ברצועה, אמר היום כי ההפגנות השבועיות לאורך הגבול עם ישראל יימשכו עד שיוסר המצור מעזה. 
 

אבו מאזן. צילום: רויטרס
אבו מאזן. צילום: רויטרס

בתוך כך, בכיר ברמאללה אמר לג'רוזלם פוסט כי אבו מאזן עומד בפני לחץ מצד כמה מדינות ערביות, הדורשות להסיר את הסנקציות שהטיל את הרצועה. אבו מאזן, לטענתו, מתנגד בתוקף למאמצי מצרים והאו"ם להגיע להסכם הפסקת אש בין חמאס לישראל. "חמאס אינו מוסמך להגיע לעסקאות עם ישראל", הסביר. "אשף, הנציג הלגיטימי הבלעדי של העם הפלסטיני, הוא היחיד שמוסמך לחתום על עסקאות עם גורמים בינלאומיים. חמאס הוא אחד מהפלגים הפלסטינים". 
בימים הקרובים אבו מאזן צפוי לערוך שורה של מפגשים עם ראשי הפתח ואשף ברמאללה, על מנת לדון במשבר המתמשך עם חמאס ובמאמצים להגיע להסכם הפסקת אש חדש עם ישראל.