יו"ר הקואליציה, דודי אמסלם, מתח ביקורת חריפה הבוקר (ראשון) בגל"צ, על רקע תחילת משפטה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. "בושה וחרפה שבמדינת ישראל מגישים כתב אישום נגד אשת ראש ממשלה על דבר כזה", אמר. "בהתחלה זה בקבוקים, אחרי זה הפך לריהוט גן. העיקר שהיא הזמינה מכמה מסעדות אוכל".



לדבריו, "אני לא מעלה על דעתי שהיו באים לאשת ראש ממשלה אחרת ושואלים אותה מה היא אכלה ומה הזמינה. לאן המדינה הזאת הידרדרה? הציבור לא טיפש ולכן הוא לא מקבל את זה".


"אני מסתכל על המאקרו - אין מדינה נורמלית בעולם שהייתה עושה את זה" טען אמסלם. "אני מתבייש כישראלי. ראש הממשלה רוצה לאכול, אין בעיה - רק שינהל את המדינה"

מאוחר יותר, צייץ אמסלם בחשבון הטוויטר שלו ביקורת נוספת ברוח הדברים: "בושה וחרפה שבמדינת ישראל מגישים כתב אישום נגד רעיית ראש ממשלה בגין זה שהזמינה ארוחות למעון, מה זה משנה כמה. ראש הממשלה רוצה לאכול שלושה סטייקים, את מי הוא צריך לשאול? זו חוצפה".

היום: תחילת המשפט

כזכור, משפטה של שרה נתניהו יפתח נגדה היום בתיק המעונות בבית משפט השלום בפני נשיא בית המשפט אביטל חן, שלוש שנים לאחר שנפתחה חקירת המשטרה. עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד צפויים להתפטר מייצוגה. את התיק ימשיך לנהל עו"ד יוסי כהן, שהתנגד להסדר טיעון שבמסגרתו תורשע נתניהו ותשיב את הכספים שנלקחו שלא כדין, כך דיווחו שלשום הכתבים גיא פלג ב"החדשות" ואביעד גליקמן ב"חדשות עשר".
 
עו"ד וינרוט, המייצג גם את ראש הממשלה: "לא פרשנו בגלל דרך ניהול התיק, אלא כי כשהוא מגיע לשלב מעשי יש לעשות בידול בין הייצוג של שרה לבין הייצוג של בנימין נתניהו".
 
בצעד חריג, ביקשה הפרקליטות כי התיק יידון בפני הרכב של שלושה שופטים בשל מורכבותו ורגישותו, אולם הבקשה טרם נענתה וצפוי כנראה להתקיים דיון בעניינה בפתיחת המשפט.
 
עזרא סיידוף, שהיה אחראי על ניהול מעון ראש הממשלה ומואשם גם כן בפרשה, יתייצב גם הוא היום למשפטו. עורך דינו יהושע רזניק אמר ל"מעריב" כי הוא מתנגד להרחבת הרכב השופטים. "הפרקליטות רוצה להפוך את התיק הזה לקרקס, להעצים אותו ולתת לו יותר נפח מהראוי לו מפני שהמעשים אירעו בבית ראש הממשלה", אמר. "אנחנו חושבים שאין לזה מקום".

נתניהו וסיידוף צפויים להכחיש את עובדות כתב האישום. הצדדים ינהלו הליך של הוכחות שבמסגרתו תנסה הפרקליטות להוכיח כי נתניהו הוציאה מהמדינה במרמה כ־350 אלף שקל עבור בני משפחתה ואורחיהם כתשלום לארוחות מוכנות ממסעדות יוקרה. על פי כתב האישום, עלות ארוחה לכל סועד מסתכמת בכ־500 שקל לאדם. משפחת נתניהו כבר ניסתה בעבר להגחיך את הנטען נגדה וטענה כי ארוחות היוקרה הן לא יותר מאשר מזון ב"חמגשיות".
 
הפרקליטות תבקש לזמן רשימה ארוכה מאוד של יותר מ־80 עדים, בהם עובדים בכירים במשרד ראש הממשלה דוגמת היועצת המשפטית שלומית ברנע־פרגו, שפים שמהם הוזמנו הארוחות, מקורבים למשפחה וגם עד המדינה, היועץ הקרוב לשעבר ניר חפץ, אב הבית לשעבר מני נפתלי ועוד.
 
סיידוף מואשם, בנוסף לפרשת הארוחות, כי העסיק מלצרים במעון ראש הממשלה בניגוד לחוק תוך רישום כוזב שלהם כעובדי ניקיון. סעיף שלישי שבו מואשם סיידוף הוא "פרשת החשמלאי". לטענת הפרקליטות, סיידוף העסיק את החשמלאי אבי פחימה בדרכי מרמה, לדרישת שרה נתניהו, חרף הבהרה מהיועצת המשפטית ברנע־פרגו כי אין להעסיקו עקב ניגוד עניינים.